Hlavní obsah

Na tureckém letišti uvázlo 160 Čechů. Už den čekají na opravu letadla

Klienti českých cestovních kanceláří uvázli v turecké Antalyi, mezi hotelem a letištěm cestují už 24 hodin.Video: Jana Lipská, AFP

 

Reklama

Zpoždění kvůli technickým problémům měl let tureckých aerolinek už při cestě z Brna do Antalye. Odlet se posunul už o více než 24 hodin.

Článek

Asi 160 českých turistů čeká už více než den na letišti v turecké Antalyi, letadlo turecké společnosti Tailwind Airlines, které je má odvézt z dovolené domů, se opravuje. „Je to velice nepříjemná věc, část lidí, kteří tady sedí, už měli být v práci,“ řekla pro Seznam jedna z cestujících Eva Šedová, jejíž manžel se s redakcí spojil.

Už při odletu z Česka mělo totéž letadlo technické problémy a let nabral zpoždění 4 hodiny, podle informací redakce se navíc se stejným letadlem počítá i pro cestu dalších českých turistů – tentokrát na Kypr.

Čechům v Antalyi zajistila letecká společnost ubytování a jídlo, celkem dvakrát je také z hotelu odvezla zpět na letiště, vždy se ale ukázalo, že letadlo ještě není ani zdaleka připravené k odletu. „Měli jsme odlétat včera, čekali jsme asi tři hodiny, potom nás stáhli na hotel. V půl čtvrté ráno jsme jeli zpátky na letiště, kde nám nakonec řekli, že žádné letadlo pro nás nemají. Takže jsme jeli opět na hotel, nyní nás vezou zase na letiště,“ sdělila Seznamu cestující.

Paní Šedová se spojila s českým konzulátem v Turecku. Jeho pracovníci jí sdělili, že letecká společnost má povinnost zajistit nový stroj, a pokud se tak nestane, má se na konzulát znovu obrátit.

Další cestující se pokoušeli problém s více než denním zpožděním řešit se svou cestovní kanceláří. Na návrat čekají klienti společnosti FIRO-tour a EXIMtours.

Alena Pilná, ředitelka prodeje FIRO-tour, Seznamu potvrdila, že se na jejich linku obracejí cestující, kteří uvázli v Antalyi. Dodala, že o problému jsou informované jednotlivé pobočky cestovní kanceláře, ale přímo s klienty FIRO-tour nekomunikuje. Podle Pilné se o komunikaci s cestujícími v Antalyi stará letecká společnost Tailwind Airlines, která cestovní kanceláři potvrdila, že její klienti mají zařízené ubytování a stravu. Delegát kanceláře FIRO-tour by měl na cestující čekat až u odbavení na letišti v Antalyi. Podle mluvčího EXIMtours Petra Kostky je odlet naplánovaný na 20:05 místního časua i o jejich klienty je postaráno. Podle informací na webu brněnského letiště by mělo letadlo z Antalye přistát ve 21:55.

Cestující se podle Kostky obracejí na nonstop linku cestovní kanceláře, kde můžou získat informace o odletech. „My jsme na tom bohužel úplně stejně jako klienti. Čekáme. A dokud se neodstraní technická závada, musí se čekat dál, proto bylo zajištěno ubytování,“ dodal mluvčí EXIMtours.

Svého delegáta na místě EXIMtours nemá. Počítá však s tím, že se na kancelář klienti mohou obrátit s žádostí o kompenzaci za komplikace, kterou by jim následně pomohla řešit.

Češi se pokusili spojit i s leteckou společností Tailwind Airlines, podle Evy Šedové ale komunikace s Turky vázne a nikdo jim není schopný podat bližší informace. Podle Šedové se také někteří cestující bojí do letadla, pokud bude přistaveno, nastoupit.

Reklama

Doporučované