Hlavní obsah

Na údržbu dálnice a silnic 1. tříd ve Zlínském kraji je připraveno 9000 tun soli

Ilustrační foto.

Reklama

Na zimní údržbu dálnice D55 a silnic prvních tříd ve Zlínském kraji mají silničáři ve skladech připraveno 9000 tun soli. V minulé sezoně se na jejich údržbu spotřebovalo zhruba 4400 tun soli a více než 1,6 milionu litrů solanky.

Článek

Konsorcium firem AVE CZ, Správa a údržba silnic (SÚS) Zlínska, SÚS Kroměřížska, SÚS Valašska a SÚS Slovácka bude v nadcházejícím zimním období v kraji zajišťovat údržbu téměř 386 kilometrů silnic prvních tříd a dálnice D55. „Smlouva nám ukládá minimální množství 6410 tun soli, ale na našich skladech máme již nyní o něco větší zásoby, protože se snažíme udržovat vždy rezervu. K 15. září byl stav soli na skladech 9 000 tun. Kamenné drti je připraveno zhruba 500 tun,“ uvedla Pavla Ivácková, mluvčí společnosti AVE CZ.

V některých regionech silničářům schází posypová sůl. Kvůli koronavirovým restrikcím a stávkám ji nemohou dovézt z Německa, které je jejím hlavním dodavatelem. Společnost AVE CZ však podle Iváckové ve Zlínském kraji takové potíže řešit nemusí. „U nás tento problém nemáme díky včasnému zasmluvnění dodávek posypových materiálů,“ řekla mluvčí.

O údržbu silnic prvních tříd a dálnice D55 v regionu se v rámci konsorcia bude starat 31 sypačů. „Dále jsou připraveny traktorové radlice v celkovém počtu 26 kusů, tři sněhové frézy a tři šípové pluhy,“ doplnila Ivácková.

Společnost AVE CZ v konsorciu s dalšími firmami vyhrála tendr na zimní a letní běžnou údržbu silnic prvních tříd ve Zlínském kraji na osm let, jde o období mezi lety 2017 až 2025. Hodnota zakázky je 456 milionů korun bez DPH. Náklady za zimní údržbu silnic prvních tříd a dálnice D55 v regionu dosáhly od loňského listopadu do konce letošního března zhruba 39 milionů korun.

Reklama

Související témata:

Doporučované