Hlavní obsah

„Naočkuj se a leť!“ Lidi vyprovokovala reklama společnosti Ryanair

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační fotografie.

Reklama

Nový rok je za dveřmi a spolu s ním i stoupá naděje na záchranu mnoha podniků. Nízkonákladový letecký dopravce Ryanair na to šel po svém, jeho nová reklama Jab and Go však vyvolala pobouření.

Článek

„Naočkuj se a leť!“ hlásá závěr reklamy, již společnost Ryanair vypustila do světa 26. prosince tohoto roku, ke kterému ve většině Spojeného království, kde spolu s Irskem bylo možné záběry vidět, platí omezení zakazující mezinárodní cesty. Reklama podle všeho cíleně přichází v době, kdy jednotlivé země spouštějí své očkovací kampaně.

Ryanair v reklamním spotu, ale i na plakátech vybízí veřejnost, aby nepromeškala výhodnou nabídku milionu letenek, jejichž ceny začínají již na necelých 20 librách, v přepočtu tedy přibližně 600 korunách. Díky těm by měli lidé vycestovat o Velikonocích či letních prázdninách například do Portugalska, Itálie nebo Španělska.

„Pokud se vaše plány změní, můžete změnit i svou rezervaci,“ nabízí společnost spolu s připomínkou, že možnost očkování je již na dosah. Navzdory optimistickému tónu reklamy však lidé na sociálních sítích dávají najevo spíše negativní postoj vůči přístupu, který dopravce Ryanair zvolil. Spot označují za „nechutný“ a „necitlivý“.

Nabídka nákupu levných letenek platí do 3. ledna roku 2021, je ovšem omezená již zmíněným množstvím. Omezením je i časový rozptyl, pro který je letenky možné zakoupit, a to na dobu mezi dubnem a říjnem téhož roku. O situaci informuje také britský list Metro, kterému se podařilo spojit se s mluvčím společnosti. Podle něho měla být reklama „oslavou“ vakcíny.

„Certifikáty o očkování nebudou mít při cestování v rámci EU žádné využití, a nebudou tak při letu se společností Ryanair požadovány,“ cituje Metro daného pracovníka. Pokud by v Evropě došlo k nárůstu případů či neúplnému rozšíření vakcín v době cesty, budou pro nezrušené lety platit standardní podmínky. Za určitých okolností by však mohly být sníženy poplatky za změnu letu.

V současné době musí ti, kdo již podstoupili očkování, dodržovat stejná opatření jako zbylí občané. Vzhledem ke dvěma potřebným dávkám vakcíny, z nichž druhá nastupuje později než ta první, bude určitou dobu trvat, než lidé budou opravdu plně očkovaní.

Není to však pouze slogan, který je v rámci reklamy poměrně problematický. S výjimkou několika řeckých a portugalských ostrovů nejsou státy uvedené ve spotu na seznamu zemí, odkud po příjezdu do Anglie není třeba podstoupit desetidenní karanténu, píše web britského listu The Independent.

Čtyři zmiňované státy navíc momentálně mají přísná omezení týkající se cestování. Některé dokonce zakazují turistům z Velké Británie vstup na území kvůli nové mutaci koronaviru, která se poprvé objevila právě ve Spojeném království. Pokud by takové nastavení přetrvávalo, nyní koupené letenky by neměly rozumné využití.

Reklama

Doporučované