Hlavní obsah

Nehody pohnuly ministerstvem. Zabezpečí lépe železniční tratě

Foto: HZS Karlovarského kraje

Srážka vlaků u Perninku na Karlovarsku byla nejtragičtější událostí na železnici minulého týdne.

Reklama

Za poslední týden se staly v Česku čtyři události, kdy se vlaky srazily nebo srážka hrozila.

Článek

1 715 kilometrů železničních tratí, jejichž bezpečnost závisí výhradně na domluvě dvou lidí – dispečera a strojvedoucího. Taková je situace v Česku na 81 regionálních tratích. Podle nových zjištění deníku MF Dnes  se má ale změnit.

A to pod tlakem několika závažných pochybení z uplynulých dní. Nejprve se minulé úterý srazily na jednokolejce u Perninku dvě soupravy (zahynuli dva lidé a 24 bylo zraněno), v pátek (bez zraněných a obětí) narazil v pražských Běchovicích rychlík do prázdného osobního vlaku a v neděli pak byla blízko podobná srážka osobního vlaku a rychlíku, které se u Černošic nedaleko Prahy dostaly na stejnou kolej. Včera pak projel v Chrudimi vlak návěst Stůj.

„I pro lokální tratě se připravuje systémové a nyní prakticky jediné správné řešení jejich dalšího zabezpečení v souladu se standardy EU, je jím méně nákladná verze zabezpečovače ETCS právě pro tento typ tratí. Koneckonců k tomu vyzvala i Drážní inspekce,“ řekl MF Dnes mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

ETCS je evropský zabezpečovací systém pro železniční tratě. Umožňuje na dálku v případě selhání člověka nebo omylu strojvedoucího vlak zastavit, popisuje deník. Správa železnic chce tento systém vyzkoušet jako první na trati ze Strakonic do Volar. Ta je spolu s navazujícím úsekem ze Strakonic do Blatné a Březnice vůbec nejdelší trasou v zemi, kde chybějí výpravčí.

Reklama

Doporučované