Hlavní obsah

Nejen e-shop. Elektronická dálniční známka půjde koupit i na poště

Ilustrační foto.

Reklama

Elektronické dálniční známky bude fyzicky –⁠ tedy mimo e-shop –⁠ prodávat konsorcium státních podniků České pošty a Čepra. V tendru uspěly s cenově nejnižší nabídkou.

Článek

Elektronické dálniční známky by měly nahradit současné papírové kupony od příštího roku, prodávat se budou především prostřednictvím e-shopu. Stát však chce zajistit, aby si je mohli koupit i ti, kteří nemohou nebo nechtějí využít elektronický nákup přes internet. Třeba senioři.

Jednou z podmínek tendru bylo zajištění kamenných prodejen v obcích nad 10 000 obyvatel, celkem tedy více než 305 obchodních míst s minimální otevírací dobou od 5:00 do 23:00 v pracovní dny. Vítězné konsorcium plánuje prodávat známky na pobočkách pošty a vybraných čerpacích stanicích.

Firmy budou dostávat 2,3 procenta z ceny prodaných vinět. Nyní je odměna pro distributory klasických známek 4,6 procenta. Celkové náklady na distribuci známek nyní nelze odhadnout, záležet bude na prodejích vinět a zájmu motoristů o nový systém. Loni motoristé nakoupili papírové dálniční známky za 5,5 miliardy korun.

Do veřejné soutěže na fyzickou distribuci se přihlásili čtyři zájemci. Vedle vítězného konsorcia se do tendru společně přihlásily i společnosti CzechToll a SkyToll, které už spolupracují na novém mýtném systému. Dalším uchazečem bylo konsorcium Autoklub Bohemia Assistance a MTX a samostatně podnik Geco.

Druhou klíčovou zakázku, která se týká vývoje, implementace a správy informačního systému (včetně kamerové kontroly přímo na dálnicích), už v březnu bez soutěže získal státní podnik Cendis.

Reklama

Související témata:

Doporučované