Hlavní obsah

Nejlepším městem pro podnikání na jihu Moravy jsou Šlapanice

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Nejlepším městem pro podnikání na jihu Moravy byly podle loni Šlapanice. Druhé místo obsadil Hodonín, třetí Slavkov u Brna. Každoroční výzkum Město pro byznys hodnotí všechna města a obce s rozšířenou působností v kraji.

Článek

Na jihu Moravy je jich města a obce s rozšířenou působností více než 20. „Vítězství vybojovalo město Šlapanice kombinací přívětivého přístupu veřejné správy k podnikatelům a celkově kvalitními podmínkami pro podnikání. Radnice se může pochlubit nejvyšším podílem kapitálových výdajů na celkových výdajích, významně podporuje vzdělávání. Při srovnání s ostatními městy na jihu Moravy dopadly Šlapanice vysoce nadprůměrně v testu elektronické komunikace,“ uvedla agentura Datank.

Šlapanice mají největší počet ekonomických subjektů v přepočtu na obyvatele v celém kraji a jejich počet roste. Radnice má největší podíl kapitálových výdajů na celkových výdajích a významně podporuje vzdělávání.

„Ocenění si samozřejmě vážíme, z pohledu struktury sledovaných údajů je pro mě významné ocenění úřadu, tedy kvality elektronické komunikace úřadu. Ráda kolegům informaci předám, budou z toho mít radost,“ uvedla starostka Šlapanic Michaela Trněná (Čisté Šlapanice).

Druhé místo letos v kraji získal Hodonín, který zabodoval přehledností webových stránek z pohledu podnikatelů, dobou, po kterou mohou podnikatelé přijít na úřad vyřídit si potřebné věci ohledně svého podnikání a také nejnižší daní z nemovitosti v kraji

Třetí Slavkov u Brna byl oceněn pro nízký index stáří díky nejrychlejšímu přírůstku obyvatel v kraji i vysoký počet dokončených bytů na 1000 obyvatel, který převyšuje krajský průměr.

Srovnávací výzkum Město pro byznys třináctým rokem hodnotí podnikatelský potenciál měst a obcí v České republice. Detailnímu zkoumání jsou podrobena všechna města a obce s rozšířenou působností. Analytici agentury Datank, která za výzkumem stojí po datové stránce, dělí své hodnocení do dvou hlavních kategorií, podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy. Pořadí vyhodnocuje za jednotlivé kraje a také za celou republiku.

Reklama

Doporučované