Hlavní obsah

Největší, nejrychlejší a nejblýskavější. Tři nej nové superjachty

Foto: https://www.heesenyachts.com

Už příští rok by mohla být nová superjachta v plném provozu.

Reklama

Příští rok vyrazí na panenskou plavbu celohliníková jachta dlouhá 80 metrů. Kvůli luxusu na vlnách musel nizozemský výrobce přijít s novou koncepcí celého trupu.

Článek

Nizozemský výrobce luxusních lodí Heesen Yachts je světově uznávanou značkou, která se specializuje na superjachty. Od svého založení v roce 1978 už vypustila na vodní hladinu více než 170 jachet. Její nejnovější kousek s epickým jménem Cosmos dokazuje, že patří ke špičce v konstrukci celohliníkových jachet i v oblasti designu.

Taková tu ještě nebyla

„Vesmír“ na vodě je největší a nejrychlejší hliníková superjachta na světě. Má být dlouhá přes 80 metrů, čímž by se mohla zapsat jako největší jachta, jakou kdy nizozemská loděnice vyslala na moře. Zatím její největší kousek byla o 10 metrů kratší Galactica Super Nova. Zprávu o přelomové jachtě přinesly v tiskové zprávě na svých stránkách magazín Forbes a Superyacht Times.

Jen úctyhodnými rozměry a tvary, které navrhli inženýři z Van Oossanen Naval Architects a Winch Design, by však firma nedostála svému jménu, další primát se musí ukrývat ve strojovně. Maximální rychlost nablýskaného kolosu se totiž má blížit až ke 30 uzlům a cestovní rychlost přesahuje 20 uzlů, tedy necelých 40 kilometrů v hodině. Motory dodává firma Rolls-Royce Marine.

Na zakázce jedné z nejrychlejších jacht se podílelo i designérské studio Sinot Yacht Architecture & Design. V jeho kancelářích vznikal interiér inspirovaný přírodními prvky. Sklo, dřevěné podlahy, hedvábné koberce, kožené obklady stěn, přirozené světlo a ideální výška stropu má vytvořit pocit rovnováhy. „Její design kombinuje nejpokročilejší námořní architekturu na světě s jedinečným technickým know-how společnosti Heesen,“ chlubí se na stránkách společnost.

„Projekt Cosmos opět zvyšuje laťku nejen pro naši společnost, ale pro výrobu hliníkových jachet obecně,“ vysvětluje pro Superyacht Times Arthur Brouwer, generální ředitel společnosti Heesen. „Z technického hlediska i z hlediska výkonu posouváme hranice,“ pochvaluje si.

Výhoda konstrukce a helipad

Výhodou luxusního plavidla je jeho konstrukce z hliníku, což mu oproti normálně používané oceli zajistí lehkost a v kombinaci se čtyřmi motory o výkonu přes 19 tisíc koňských sil i dostatečnou sílu.

Aby skloubila všechny požadavky, musela nizozemská společnost vymyslet nové způsoby, jak zajistit podélnou pevnost, aniž by přetížila konstrukci. A jelikož v podniku nepracují žádní zelenáči, vymysleli inovativní konstrukci vnitřní kostry ve tvaru klasického „íčka“, které se používá ve stavebnictví, a jež si firma nechala patentovat pod označením Backbone.

Jak vzniklo slovo jachta

Slovo jachta pochází z nizozemského termínu jacht, což znamená lov.

Dříve byly tyto drobné lodě vybaveny děly a bojovaly proti pirátům.

Na jachtu se lidé jezdí bavit a rychlost je jen jednou z vymožeností. Moderní jachta disponuje terasou, obří přední částí, kde může přistát vrtulník, a venkovním kinem. K tomu nechybí prosklený bazén s vodopádem a barem…

„Úhledný profil jachty Cosmos může být konečně poprvé obdivován v jeho čisté hliníkové kráse,“ říká tisková zpráva. Jachta by měla podle výrobce vyrazit na panenskou plavbu v příštím roce.

Reklama

Doporučované