Hlavní obsah

Toto je deset nejvlivnějších žen Česka. Vede je Věra Jourová

Nejvlivnější žena Česka.Video: Jan Marek, Seznam Zprávy

 

Reklama

Nejvlivnější ženou Česka je eurokomisařka Věra Jourová. Vyplývá to z žebříčku, který sestavil magazín Forbes ve svém červnovém vydání. Žebříček nejvlivnějších žen Česka Forbes vydává už poosmé, letos v něm poprvé představuje rovných 125 jmen významných Češek z nejrůznějších oblastí, od veřejné sféry a politiky přes byznys až po neziskový sektor.

Článek

Věra Jourová tradiční žebříček Forbesu ovládla poprvé. „Pokud vliv měříme i tím, na kolik lidí mají přímý dopad různá její rozhodnutí, není momentálně vlivnější Češky než Věra Jourová. Během několika let se vypracovala v jednu z vůbec nejvýraznějších bruselských političek. Hodně ji zviditelnilo téma GDPR a ochrany osobních údajů, výrazně na sebe upozornila v kauze Dieselgate. Aktivně vystupuje proti technologickým gigantům v čele s Facebookem a Googlem a v komisi by navíc mohla pokračovat i v dalším volebním období,“ uvedl šéfredaktor Forbesu Petr Šimůnek.

Nejvlivnější ženy Česka

1. Věra Jourová, 54 let, eurokomisařka

2. Lenka Bradáčová, 46 let, vrchní státní zástupkyně v Praze

3. Alena Schillerová, 55 let, vicepremiérka, ministryně financí

Vítězství v žebříčku českého Forbesu není jediným oceněním práce české eurokomisařky z poslední doby. Také prestižní časopis Time Věru Jourovou nedávno zařadil mezi 100 nejvlivnějších lidí roku 2019.

Na druhé příčce se mezi nejvlivnějšími ženami Česka podle Forbesu umístila vrchní státní zástupkyně v Praze Lenka Bradáčová, která v tomto žebříčku dlouhá léta vítězila. Třetí je stejně jako loni ministryně financí Alena Schillerová.

„Šéfka státní kasy, hlava českého státního rozpočtu a současná první dáma české vlády má neformální vliv na rozdělování desítek miliard korun,“ zdůvodňuje novou tvář na předních příčkách žebříčku Forbes.

Forbes celý rok sledoval více než 300 žen z nejrůznějších oborů: v širším výběru byly majitelky firem, manažerky, ženy působící ve veřejné sféře, finančnictví či justici, redakční tým však sleduje i neziskový sektor, ženy z oblasti kultury, sportu či opinion leaders. Jednotlivé ženy redakce v každé kategorii hodnotí podle několika základních kritérií, podle nichž přiděluje body. Vychází přitom z metodiky amerického Forbesu.

Reklama

Související témata:

Doporučované