Hlavní obsah

Některá divadla se potýkají s malou návštěvností, ukázal průzkum

Foto: Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Reklama

Divadla, přestože mohou hrát bez omezení kapacity diváků, mají až poloviční pokles návštěvnosti. Vyplývá to z průzkumu, který mezi 17 divadly provedl portál Dramox.

Článek

Ten vznikl v době, kdy byla divadla kvůli vládním opatřením zavřená, a nabízí divákům představení on-line. Ředitelé divadel uvádějí, že lidé dlouho váhají s nákupem vstupenek, málo si kupují předplatné a situace se poslední týdny horší.

Průzkum ukazuje, že polovina těch divadel, která hlásí snížený zájem ze strany diváků, bojuje s poklesem návštěvnosti o 30 až 50 procent. Čtyřicet procent oslovených divadel mluví o poklesu o deset až 30 procent, který je podle nich ale i tak poměrně zásadní.

„Diváci, kteří nemají předplatné, dlouho čekají, než vstupenky vůbec koupí. Stav, kdy měli lístky třeba půl roku dopředu, je dnes čím dál tím vzácnější. Ubyla nám také školní a studentská představení. Školy se snaží dodržovat doporučená nařízení a jsou, z pochopitelných důvodů, velmi opatrné,“ uvedla produkční Městského divadla Mladá Boleslav Denisa Kábrtová. Úpadek zájmu o hromadná představení pro školy hlásí řada dalších oslovených divadel.

Třetinový pokles návštěvnosti kvůli nejasné situaci ohledně epidemického vývoje nemoci covid-19 hlásí také Klicperovo divadlo. Divadlo Spejbla a Hurvínka pocítilo propad zájmu diváků někdy až o polovinu, vzhledem k častým karanténám ve školách a rušení objednaných dětských představení.

Nižší zájem o představení potvrzuje také Jan Hrušínský, ředitel Divadla Na Jezerce. „Dostáváme se do paradoxní situace. I přes otevřené scény bojujeme s náhlým odlivem diváků. Na místě by rozhodně měly být úvahy ze strany státu nebo města, jak v této situaci pomoci,“ uvedl. Zavřít divadla ale podle něj řešením není, bez pomoci z veřejných peněz by při delším uzavřením mohly nedotované scény zavřít zcela, doplnil.

Některá z divadel také uvedla, že dosud jim pomáhala abonentská předplatná. I o ty je ale u diváků letos menší zájem vzhledem k tomu, že spíš využívají nákup vstupenek na poslední chvíli.

Dramox funguje tak, že si diváci zaplatí předplatné jako u jiných streamovacích služeb a část takto získaných peněz platforma poskytuje divadlům, tvůrcům a hercům. Aktuálně spolupracuje s více než 100 divadly z České republiky a zahraničí. V nabídce divadelního videoportálu diváci najdou stovky představení od komedie po balet nebo operu.

Reklama

Související témata:

Doporučované