Hlavní obsah

Německá prokuratura vyšetřuje šéfa Volkswagenu kvůli dieselovému skandálu

Německá prokuratura vyšetřuje vysoké současné i bývalé představitele vedení firmy Porsche SE.

 

Reklama

Kromě Matthiase Müllera německá prokuratura vyšetřuje i šéfa Porsche Automobil Holding SE Hanse Dietera Pötsche a bývalého ředitele Volkswagenu Martina Winterkorna.

Článek

Německá prokuratura zahájila formální vyšetřování bývalých a současných vysokých představitelů vedení firmy Porsche SE Matthiase Müllera a Hanse Dietera Pötsche kvůli podezření z manipulace s trhem v souvislosti s dieselovým skandálem Volkswagenu. Oznámil to úřad prokurátora ve Stuttgartu. Müller v současnosti zastává funkci generálního ředitele Volkswagenu.

Müller byl v době, kdy Volkswagen přiznal manipulace s emisemi, šéfem dceřiné automobilky Porsche AG a působil v představenstvu Porsche SE. Členem představenstva holdingu Porsche je i v současnosti. Pötsch je nyní předsedou dozorčí rady Volkswagenu a je také šéfem Porsche Automobil Holding SE. Prokurátor je podezírá, že informovali investory příliš pozdě o rizicích, která může způsobit skandál Volkswagenu holdingu Porsche. Vyšetřován je i bývalý ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn.

Vyšetřování je podobné tomu, co zahájil loni prokurátor v Braunschweigu se současnými a bývalými členy představenstva Volkswagenu, a má zjistit, zda zpozdili zveřejnění informací o podvodech s testy emisí naftových vozů, napsala agentura Reuters.

Prokuratura upřesnila, že vyšetřování začalo již v únoru po podnětu německého úřadu pro dohled nad finančním trhem BaFin. Ten podal trestní oznámení v létě 2016 kvůli podezření ze záměrného pozdního poskytnutí informací o finančních důsledcích dieselového skandálu Volkswagenu na Porsche SE investorům.

Společnost Porsche SE uvedla, že obvinění jsou neopodstatněná. Dodala, že dodržuje nařízení pro zveřejňování informací. Porsche SE vlastní 52,2 procenta hlasovacích práv Volkswagenu.

Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut software umožňující manipulovat s testy emisí. Aféra se týká mimo jiné asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Reklama

Související témata:

Doporučované