Hlavní obsah

Noviny a časopisy postihl výrazný výpadek inzerce

Foto: Pixabay

Ilustrační fotografie.

Reklama

Objem nové inzerce zadávané do novin a časopisů výrazně poklesl. V nejbližších týdnech vydavatelé očekávají propad řádově o desítky procent. Důvodem jsou obavy zadavatelů z dalšího vývoje spojeného s šířením koronaviru.

Článek

Vyplývá to z aktuálních informací Unie vydavatelů i vydavatelství. Podle výkonného ředitele unie Václava Macha redakce dále fungují a prodaný náklad se různí podle titulů. „U některých zadavatelů reklamních kampaní a inzerentů lze však pozorovat strach. Zatáhli za záchranné brzdy a objem nové inzerce výrazně poklesl,“ řekl dnes ČTK.

Nižší objem zadávané inzerce potvrzuje například vydavatelství Vltava Labe Media. „Zastavení části ekonomiky má za důsledek omezení marketingového rozpočtu některých klientů a tím pádem i nižší objem zadávané inzerce oproti běžnému režimu. V nejbližších týdnech lze v printu očekávat propad řádově o desítky procent,“ podotkla vedoucí komunikace vydavatelství Vltava Labe Média (VLM) Aneta Koudelková.

Výše nákladu titulů vydavatelství VLM včetně Deníku zůstává podle Koudelkové neměnná, což je dáno velkým podílem předplatitelů, který je nejvyšší na trhu. Rekordní návštěvnost pak má zpravodajský web Deník.cz se zhruba 1,5 milionu uživatelů denně. „Velkou zásluhu na tom mají naše okresní redakce, které přinášejí aktuální zpravodajství ze všech koutů naší republiky a mohou informovat čtenáře i na úrovni lokálu,“ dodala.

Další velký mediální dům Czech News Center, který vydává nejčtenější deník Blesk, uvedl, že prodej tisku v prvním týdnu poklesl v závislosti na omezení pohybu obyvatel. „Ale je vidět, že republika žije. Týdenní výkyv ještě nic neznamená. Totéž inzerce, některé kampaně klienti zrušili, jiné zadali,“ uvedla mluvčí Adéla Šefránková.

Některé tituly ale výpadek inzerce silně zasáhl. Například časopis Týden kvůli úbytku inzerentů pozastavil vycházení až do poloviny dubna.

Tisk v současnosti podle Macha přináší lidem určitý pevný orientační bod v informační záplavě, která se na ně momentálně valí. „Poskytuje jim důvěryhodné, kvalitní, ověřené a profesionálně zpracované informace. Tisk lidem jednoznačně pomáhá řešit životní situace, do nichž se v souvislosti s rozšířením nemoci COVID-19 a přijatými bezpečnostními opatřeními dostali,“ podotkl. Pokud nějakou informaci zaslechnou v rozhlase nebo televizi, tak se ji snaží ověřit a porozumět konkrétním dopadům na sebe a blízké právě prostřednictvím publikovaných článků v tisku.

Objem inzerce v tisku loni stoupl o jedno procento na 19,8 miliardy korun. Největším mediatypem je televize s tržbami z reklamy kolem 57 miliard korun.

Reklama

Doporučované