Hlavní obsah

Nový nástroj sociálních sítí Facebook a Instagram umožní kontrolu času stráveného v aplikacích

Foto: Flickr.com

Reklama

Facebook je největší sociální síť na světě, má 2,23 miliardy aktivních uživatelů měsíčně.

Článek

Sociální sítě Facebook a Instagram představily nový nástroj, který má uživatelům umožnit mít kontrolu nad časem, jenž na jejich stránkách stráví. Firmy tak podle svého sdělení reagují na nedávné psychologické a lékařské výzkumy a chtějí podpořit odpovědné používání mobilních zařízení a aplikací.

Nové funkce se nacházejí v nastavení obou aplikací. Nový ovládací panel uživatelům zobrazí průměrný čas strávený v aplikaci na určitém zařízení. Bude také možné zobrazit celkový čas v rámci dne a nastavit si časový limit a upozornění na jeho překročení, funkce umožňuje i ztlumit upozornění na nové zprávy a aktivitu přátel.

„Chceme, aby čas, který lidé stráví na Facebooku a Instagramu, byl promyšlený, pozitivní a inspirativní,” uvedly firmy ve společném prohlášení. „Doufáme, že tyto nástroje poskytnou lidem více kontroly nad časem, který stráví na našich platformách, a také podpoří rozhovory mezi rodiči a dospívajícími o internetových návycích, které jsou vhodné.” Nový nástroj nemá být jen o tom, kolik času lidé na Facebooku a Instagramu stráví, ale také jak ho stráví.

V poslední době se však firma dostala pod palbu kritiky kvůli nedostatečné ochraně soukromí a kontrole zveřejňovaného obsahu. Minulý týden akcie firmy v reakci na výsledky hospodaření klesly za jeden den o 19 procent, a zažily tak nejhorší den od vstupu na burzu v roce 2012. Tržní hodnota firmy se snížila zhruba o 120 miliard dolarů (2,6 bilionu Kč), a Facebook se tak stal prvním podnikem v historii amerického akciového trhu, jehož tržní hodnota se během jediného dne propadla o více než 100 miliard dolarů.

Facebook koupil firmu Instagram v roce 2012 za jednu miliardu dolarů. Z aplikace původně vytvořené pro sdílení fotografií se Instagram rozrostl do služby, kterou lidé využívají pro sdílení krátkých videonahrávek a posílání vzkazů.

Reklama

Doporučované