Hlavní obsah

O výhodné vstupenky do Křišťálového údolí je zatím malý zájem

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační snímek.

Reklama

O výhodné rodinné vstupenky do Křišťálového údolí (Crystal Valley) v Libereckém kraji je zatím malý zájem. Nový produkt na podporu turistiky, který má představit místní sklářské a bižuterní firmy, spustil Liberecký kraj v červnu.

Článek

„Rodině s až čtyřmi dětmi projekt umožňuje za 480 korun nahlédnout v průběhu sedmi dnů pod ruce místních sklářů a navštívit zapojená muzea. Výhodnou vstupenku lze využít také například na sedačkovou lanovku na Ještěd. „Zatím se jich prodalo jen zhruba 70,“ řekl manažer projektu Křišťálové údolí David Pastva. Není to podle něj ale nic překvapivého, stejné zkušenosti mají podobné projekty i v jiných krajích, kde se zájem zvyšoval postupně až v dalších letech.

Liberecký kraj je oblíbenou turistickou oblastí, tisíce návštěvníků do něj každoročně míří za přírodou a sportem do Jizerských hor, Krkonoš, Českého ráje nebo k Máchovu jezeru. Ve světě je však unikátní právě koncentrací sklářské a bižuterní výroby s vysokým podílem ruční práce. V kraji je více než 280 firem a živnostníků.

Loni proto Liberecký kraj koupil od sklářské firmy Preciosa ochranné známky Crystal Valley a Křišťálové údolí, aby je k rozvoji této turistiky využil. První akcí byl Víkend Křišťálového údolí, který loni v říjnu veřejnosti otevřel čtyři desítky skláren, sklářských ateliérů, muzeí a škol po celém kraji. Navštívilo je tehdy 20.000 lidí. Výhodná vstupenka o letošních prázdninách je dalším projektem.

Po zkušenostech z letošního roku se podle Vinklátové diskutuje o rozšíření nabídky míst, kde by bylo možné výhodnou vstupenku využít. „Zapojit by se mohla třeba zoologická zahrada nebo science centrum iQLandie, ale rádi bychom zapojili i cíle mimo Liberec,“ řekla Vinklátová. Možností by podle ní bylo i zapojení veřejné dopravy. „V této sezóně už to ale nestihneme, dřív než příští rok to zřejmě nebude,“ dodala krajská radní pro cestovní ruch.

Reklama

Doporučované