Hlavní obsah

Obchvaty Obřan a Maloměřic. V návrhu územního plánu Brna jsou i neznámé stavby

Foto: Kamil Kašpárek / Week of life

Návrh územního plánu skrývá některá překvapení pro řidiče.

Reklama

Návrh nového územního plánu Brna obsahuje řadu známých plánovaných silničních staveb, zahrnuje však i některé, které se ve veřejném prostoru zatím prakticky neobjevovaly.

Článek

Jde například o obchvat Obřan a Maloměřic, který má využít Kulkovu ulici a přetnout Svitavu na samém kraji Obřan v místě, kde ji přechází i železniční trať. Vyplývá to z návrhu, který je zveřejněný na webu.

Zmíněný obchvat dvou městských částí využije Kulkovy ulice kolem maloměřického nádraží a měla by být protažená dále na sever přes řeku. Dále povede východně od Obřan tak, že se napojí na současnou silnici, která spojuje Obřany a Bílovice nad Svitavou. Obřany by měly být spojené také s Lesnou silnicí vedoucí zhruba podél železniční tratě a napojí se na Seifertovu. Ze západní strany má vést z Lesné spojka do ulice Zaječí hora na sídlišti Kociánka.

Územní plán nadále počítá s kompletním velkým městským okruhem, tedy i s celým východním a jižním segmentem, který zahrnuje tunel pod Červeným kopcem od Bauerovy až po Heršpickou a dále propojení až na plánovanou Bratislavskou radiálu. V části by se pro novou silnici využilo v budoucnu plánovaného zrušení železniční komárovské spojky.

V plánu je také územní rezerva pro silnici 43 s tím, že na celém území Bystrce a Kníniček by byla zakrytá. Tunelem by měla vést i kolem Bosonoh. Dále se plánuje dálniční spojka dálnic D2 a D52 jižně od dnešní silnice II/152, která bude pokračovat na východ kolem Chrlic již jako dvoupruhová silnice. Dále má pokračovat do Dvorsk a Šlapanic a napojit se na plánovaný jihozápadní obchvat Šlapanic. Tato silnice by měla odvést velkou část aut z jihovýchodu Brna.

Plán počítá i s dlouho uvažovanými obchvaty Bosonoh, Tuřan a Slatiny, plánuje se i souběžná silnice s D1 od Šlapanické po Řípskou.

Podzemka v jihomoravské metropoli?

V plánu jsou také drobnější propojení některých ulic, například Černovické a Průmyslové na Černovické terase, Bohunické a Ořechovské pro lepší obslužnost budoucí plánované masivní zástavby Dolních Heršpic či propojení ulice Petra Křivky a ulice Křivánky ze Starého Lískovce do Bosonoh. Z medlánecké ulice V Újezdech by také mělo být možné pokračovat dále na sever až k ivanovickému Bauhausu.

Rozplánované je také tzv. jižní centrum, které má vzniknout kolem nového odsunutého nádraží.

V návrhu jsou také lokality pro P+R parkoviště. Vedle dvou existujících jsou u tramvajové smyčky Starý Lískovec, u ulice Kaštanová, u ulic Drčkova a Holzova, u nového vlakového nádraží, na křižovatce Olomoucké a Ostravské a u královopolského nádraží.

Reklama

Doporučované