Hlavní obsah

Obejdou se bez hadů a jiné havěti, přesto česká „pevnost Boyard“ boduje

Česká verze pevnosti Boyard se stala turistickou atrakcí roku v Dubaji.Video: Zuzana Hodková, Seznam Zprávy

 

Reklama

Adrenalin a úkoly známé z televizní soutěže Pevnost Boyard nabízí český TEPfactor už od roku 2012. Nově si českou hru budou moci zahrát i Švýcaři a Rumuni, kde firma otevře pobočky. Další díl letního seriál Summer Byznys.

Článek

Překonání místnosti jen po pneumatikách nebo sběr indicií, které otevřou tajnou komnatu. První pobočku inspirovanou známou televizní soutěží otevřel TEPfactor v roce 2012 v obci Chotilsko u slapské přehrady. Později přidal i další dvě v zahraničí – v Dubaji a ve Varšavě.

„Dubajská pobočka vznikla náhodou, byl u nás zákazník z Dubaje, kterému se hra líbila a chtěl ji mít i v Dubaji,“ říká ředitel TEPfactoru Michal Rejka s tím, že dubajský TEPfactor dvakrát za sebou získal ocenění nejlepší turistická atrakce města.

„Pobočka ve Varšavě vznikla jako náhrada za Mikulov, kde jsme původně měli stavět. Neustále to však prodlužovala různá povolení, a tak jsme vybrali Varšavu, kde byly k dispozici prostory, které jsme potřebovali,“ dodává Rejka.

Varšavskou atrakci přitom zainvestovali hlavně její fanoušci, firma totiž vsadila na dluhopisy. „Byly emitované na 25 milionů korun a ze sta procent to pokrylo výstavbu a vybavení,“ dodává Rejka.

Teď přibudou další dvě zahraniční destinace – ve Švýcarsku a Rumunsku.

Švýcarský adrenalin ještě letos

„Ve Švýcarsku chtějí investoři otevřít park ještě do konce letošního roku. V Rumunsku je to pak otázka roku až dvou,“ dodává Rejka. V obou zemích bude firma fungovat prostřednictvím franšízy a atrakce postaví investorům přímo na místě na klíč.

„Švýcaři si vybrali 15 místností, Rumuni počítají s tou nejluxusnější variantou, kde je 25 místností,“ dodává Rejka.

Další plány má firma i v Česku – stále se nevzdává myšlenky na pobočku v Mikulově, kde už několik let vlastní pozemek a kde výstavbu zdržují administrativní potíže. „Jakmile se tady vzchopíme a začneme zase vydělávat, bude to na programu dne,“ dodává Rejka.

Anketa

Chtěli byste si vyzkoušet zábavu à la Pevnost Boyard?
Ano
70 %
Neláká mě to
30 %
Celkem hlasovalo 2298 čtenářů.

Český TEPfactor navštíví ročně 30 tisíc lidí a každý z nich v průměru utratí 1 500 až 1 800 korun. Ročně tak firma vykáže obrat 35 milionů korun, pokud tedy zrovna není covid.

„V loňském roce nám kvůli omezení propadala návštěva na deset tisíc,“ dodává Rejka s tím, že na třetině zůstal i obrat.

V TEPfactoru Chcípl PES

Letos se už však firma na celou dobu zavřít nenechala. Jako člen iniciativy Chcípl PES se postavila státu a neposlechla jarní vládní nařízení.

„My jsme měli otevřeno i v průběhu letošního března a dubna. Vše fungovalo a nikdo odsud neodjel nakažený covidem. Báli jsme se toho, že přijdou pokuty, ale za celou dobu covidu tu žádná kontrola nebyla,“ říká Rejka.

Návštěva podle něj sice byla menší, ale firmě to pomohlo k přežití. Letos tak očekává, že skončí na třech čtvrtinách svého standardního obratu.

Reklama

Doporučované