Hlavní obsah

Obrat hry Plague Inc: Už nenakazíte celý svět, ale stanete se zdravotníkem

Foto: flickr.com

Role se prohodily a nyní hráč zachraňuje lidstvo před smrtící nákazou. (Snímek ze hry.)

Reklama

Herní studio Ndemic Creations, které stojí za úspěšným hitem na mobilních zařízeních Plague Inc, oznámilo novou variantu hry. Místo vyhlazení celého lidstva se hráč nyní zaměří na ochranu lidské rasy. Studio tím reaguje na skutečnou celosvětovou pandemii. Nová verze vzniká ve spolupráci s experty ze Světové zdravotnické organizace. Studio také daruje čtvrt milionu dolarů na boj proti koronaviru.

Článek

V roce 2012 spatřila světlo světa herní aplikace s názvem Plague Inc., v níž se hráč snaží nakazit svět různými nemocemi s morbidním cílem vyhladit lidstvo. Aplikace se stala velmi populární a k dnešnímu dni si ji zahrálo na 130 milionů lidí. Po vypuknutí reálné pandemie ve světě se Plague Inc vrátila na vrcholy žebříčků nejstahovanějších aplikací.

Po tomto obnoveném zájmu se herní studio Ndemic rozhodlo ve spolupráci se Světovou zdravotnickou organizací (WHO) a nadací CEPI, která z darů financuje nezávislý výzkum zaměřený proti infekčním onemocněním, svou hru změnit. Chce do ní implementovat novou část, kdy bude hráč bojovat na druhé straně.

Změna stran

V novém herním módu se hráč zhostí role obránce lidské rasy a převezme kontrolu nad vládami po celém světě, aby zabránil dalšímu šíření nemoci. Bude moci zavádět karantény, sociální izolaci, pomáhat zdravotníkům a vynalézat vakcínu proti nemoci. Celý vývoj je pod dohledem odborníků z WHO.

„Před osmi lety mě vůbec nenapadlo, že by se svět mohl dostat do situace, která připomíná scénář z Plague Inc, nebo že takové množství hráčů využije Plague Inc k pomoci přečkat skutečnou pandemii,“ píše v prohlášení tvůrce hry James Vaughan.

Nová varianta hry bude zcela zdarma a dostupná všem hráčům. Studio dále darovalo částku 250 tisíc dolarů, kterou rozdělilo mezi WHO a CEPI. „Jsme velmi potěšeni, že studio Ndemic Creations tak štědře přispělo na náš výzkum vakcíny, zvláště když se vypořádáváme s bezprecedentními výzvami COVID-19,“ uvedl v prohlášení generální ředitel CEPI Richard Hatchett.

Vybití frustrace

O Plague Inc je vždy, když propukne epidemie nějaké nemoci, zvýšený zájem. V minulosti například povědomí o hře zvýšilo rozšíření eboly. Proto tvůrci upozorňují, že jejich hra, jakkoliv se snaží být přesná, není pandemický model.

„Je určitě možné, že lidé hrají Plague Inc jako prostředek, který jim pomáhá se vypořádat s frustrací, nebo jim nabízí pohled z jiné perspektivy,“ řekla pro Business Insider Michelle Carras Colder, výzkumnice zabývající se mentálním zdravím.

Reklama

Doporučované