Hlavní obsah

Obrazem: Nejdřív byl citron a sůl. Pak přišla značka, která Čechy naučila mýt nádobí

Foto: Procter&Gamble

Jedna z nejznámějších českých marketingových značek slaví šedesátiny.

Reklama

Když se před sedmi lety agentura Ogilvy & Mather zeptala 300 marketérů, jakou českou značku považují za nejúspěšnější, ozývala se především tři jména: Kofola, Škoda Auto a Pilsner Urquell. Ale do žebříčku deseti nejznámějších značek se propracoval i tuzemský symbol čistoty. Jar.

Článek

Před rokem 1960 se k mytí nádobí používala nejčastěji soda, písek, ocet nebo citron. Pak ale v tehdejším národním podniku Rakona v Rakovníku vznikla ikonická značka, z minulých desetiletí jedna z nejznámějších v tuzemsku.

Jar, který naučil Čechy a Slováky mýt nádobí jinak, slaví narozeniny. Před šedesáti lety přišel poprvé v tekuté podobě na pulty obchodů. Mimochodem: za jméno Jar dostala jeho autorka, zaměstnankyně Rakony, odměnu 100 korun československých. Plat v Rakoně tehdy činil 600 korun.

Reklama

Související témata:

Doporučované