Hlavní obsah

Obrazem: Podívejte se, jak české „porsche“ slavilo padesátiny

Sraz vozů Škoda 110R Coupé u příležitosti padesátého výročí zahájení výroby.

Reklama

Padesát let od zahájení výroby, 203 aut a řidiči ze šesti zemí. To byl sobotní sraz vozů Škoda 110R Coupé, které spolu s kabriolety felicia z 60. let patří k tomu nejlepšímu, co za socialismu mladoboleslavská automobilka vyrobila.

Článek

„Mezinárodní sraz erek děláme už podesáté, ale letos je to jiné. Model slaví padesát let od zahájení sériové výroby v roce 1970 a účast je opravdu velká,“ říkal v sobotu odpoledne Martin Šulc, hlavní pořadatel Mezinárodního srazu Škoda 110R Coupé na náměstí v Rychnově nad Kněžnou. Tam se sjelo 203 sportovních vozů z celého Československa, jimž se ve své době přezdívalo „české porsche“, a nechyběli ani Němci, Maďaři, Poláci nebo automobil s francouzskou SPZ. Počet účastníků byl rekordní.

Sraz veteránů se konal v regionu, kde se tyto vozy vyráběly. Tedy nedaleko továrny v Kvasinách, která dnes Škodě Auto slouží například pro výrobu superbů. „Chtěli jsme nádvořím továrny projet spanilou jízdu, ale nakonec to bohužel kvůli koronavirovým opatřením nebylo možné,“ doplnil Martin Šulc s tím, že nejvzdálenější dochovaná erka stále jezdí například v Japonsku nebo na Novém Zélandu.

Automobil stál ve své době přes 70 tisíc Kčs, což z něj činilo jeden z nejdražších modelů socialistického bloku a rovnal se levnějším vozům západní produkce prodávaným přes Tuzex. Po revoluci byla erka dlouho podceňovaná, v posledních letech se jejich ceny ale vyšplhaly rychle vzhůru. Za originální vozy v dobrém stavu žádají majitelé vyšší stovky tisíc korun. Úměrně tomu zdražily náhradní díly.

Model kupé v aktuální nabídce Škody Auto chybí a vzhledem k zaměření automobilky se to jen tak nezmění. K letošnímu 125. výročí továrny žáci jejího učiliště připravili ale Škodu Slavia, otevřený sportovní spider na základě sériové Škody Scala.

Reklama

Doporučované