Hlavní obsah

Od ledna se stálý zákaz předjíždění pro kamiony rozšíří až na 145 kilometrů

Foto: Profimedia.cz

Dosud se trvalý zákaz vztahoval jen na 29 kilometrů na D1 a D8. Nyní to bude 145 kilometrů.

Reklama

Dosud se trvalý zákaz vztahoval jen na 29 kilometrů na D1 a D8. Nyní to bude 145 kilometrů, přibudou nově i úseky na dálnicích D5 a D11.

Článek

Od 1. ledna se na českých dálnicích rozšíří zákaz předjíždění pro kamiony nad 12 tun.

Trvale bude platit celkem na 145 kilometrech dálnic D1, D5, D8 a D11. Dosud se trvalý zákaz vztahoval jen na 29 kilometrů na D1 a D8.

Informovalo o tom dnes ministerstvo dopravy.

Přes zimu platí navíc dočasný zákaz na části dálnice D1 na Vysočině, který se vyhlašuje pouze při špatném počasí nebo hustém provozu.

Trvalý zákaz předjíždění pro kamiony se tak od Nového roku rozšíří o 116 kilometrů. Dosud byly zákazové značky na části dálnice D1 mezi Průhonicemi a Prahou a v tunelech Prackovice–Radejčín a Libouchec–Panenská na dálnici D8 a v klimkovickém tunelu na D1.

Nově bude zákaz platit na dalších 11 úsecích.

Na D1 budou značky na kilometrech 179–203,9 a 205,5–210,3 ve směru na Brno a na kilometrech 210,5–185,85 v opačném směru.

Na D5 bude zákaz na kilometrech 0,0–11,5 a 14,8–22,5 ve směru na Plzeň a v opačném směru na kilometrech 14,8–9,0 a 6,0–0,0.

Na severočeské D8 bude zákaz ve dvou úsecích, a to od nultého kilometru k devátému ve směru z Prahy a v opačném směru od šestého kilometru k nultému. Další dva úseky budou ještě na královéhradecké D11, a to od nultého do osmého kilometru v obou směrech.

Vedle těchto trvalých zákazů platí už od 1. prosince dočasný zákaz předjíždění pro kamiony na dalších 54 kilometrech D1 na Vysočině. Vynucuje se proměnnými elektronickými značkami a na rozdíl od trvalého zákazu se uplatňuje pouze při nepříznivých podmínkách v provozu.

Dočasný zákaz se může uplatňovat pouze do konce února. O jeho zavedení rozhodují podle situace silničáři, případně dopravní policisté.

Poslanci přitom v současnosti řeší i plošné zavedení zákazu předjíždění pro kamiony. Hospodářský výbor Sněmovny v minulém týdnu tento zákaz ovšem ke schválení nedoporučil. Podle většiny poslanců ve výboru stačí dosavadní možnosti zákazu, se kterými počítá aktuální podoba zákona. Zákaz je nyní možné stanovit lokálně dopravními značkami.

O možném zákazu jízdy kamionů v levém pruhu na dálnicích se mluví od konce loňského roku po kolapsu na modernizovaném úseku D1 na Vysočině.

Reklama

Doporučované