Hlavní obsah

ODS má na kampaň agenturu, která udělala z Andreje Kisky prezidenta

Petr Fiala, předseda občanských demokratů, věří, že slovenská agentura Komplot pomůže přilákat voliče.

 

Reklama

Uznávaný expert z bratislavské agentury Komplot Adam Znášik nejprve radí „vylézt z pražské bubliny".

Článek

Po vládních stranách, sociální demokracii a hnutí ANO, vsadila před říjnovými volbami na zahraniční poradce také opoziční ODS. Pravicová strana si na pomoc najala bratislavskou agenturu Komplot, která v roce 2014 vytvořila úspěšnou kampaň pro outsidera Andreje Kisku a pomohla mu stát se slovenským prezidentem.

„Pro tuhle slovenskou agenturu jsem se rozhodl na doporučení přátel, kteří tomu rozumí. Chtěl jsem někoho, kdo zná českou situaci a za kým je profesionální výkon," vysvětluje šéf ODS Petr Fiala.

Spolumajitel agentury Komplot Adam Znášik, uznávaný odborník na politický marketing, se už v prosinci stal členem volebního štábu občanských demokratů.

„ODS je tradiční strana s velkým lidským zázemím, stále je vnímána jako pravicová a se silným programem. Vstala z mrtvých a postupně se vrací tam, kam historicky patří. To jsou silné stránky a na nich stavíme," řekl Znášik.

V kampani hodlá mimo jiné využít zkušenost z prezidentské volby na Slovensku, kde podceňovaný Andrej Kiska dokázal porazit favorizovaného Roberta Fica. Čím tedy zaujmout pravicové voliče v situaci, kdy celé prostředí uhranul Andrej Babiš, jemuž navíc nahrává příznivý ekonomický vývoj?

„V tomto je cenný odstup, který máme jako subjekt mimo Českou republiku. Pro nás to uhranutí není úplně pochopitelné, nezasáhlo nás a myslím, že s tím umíme pracovat. Měli jsme podobnou zkušenost, kdy byla celá slovenská politická scéna uhranuta Robertem Ficem, takže máme také nějaké poučení," popsal Znášik.

Nejprve agentura Komplot přišla s první fází kampaně, která začne teď v únoru a jmenuje se „Tvoříme program". Jde vlastně o doporučení vylézt z malostranské bubliny a vyrazit do regionů mezi lidi. A jejich problémy a postřehy pak zohlednit ve volebním programu.

„Kampaně se v internetové době hodně zrychlily, a tím fakta hrají čím dál menší roli," je si Znášik zároveň vědom rizik.

S touhle měkkou částí kampaně zaměřenou spíše na aktivnější část veřejnosti už ODS uspěla v roce 2006. Tehdejší lídr strany Mirek Topolánek objížděl velká města a všude představoval program pod názvem „Modrá šance".

Na zahraniční poradce letos tradičně sází Babišovo ANO, jemuž stejně jako v minulých volbách radí americký poradce českého původu Alexandr Braun. A ČSSD si právě zahraniční poradce vybírá, nejspíš se rozhodne pro spolupráci s americkou agenturou STG, která ve Spojených státech tradičně pomáhá Demokratické straně.

Zákulisí politiky s Ivanem Langerem: Prozradil, jak strany utrácejí za volby.Video: Redakce Seznam

Reklama

Doporučované