Hlavní obsah

Pandemie změnila vzhled žen. Rudé rty nahradily umělé řasy

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Reklama

Život v roušce narušil po celém světě prodeje make-upu. V prvních měsících se byznys zastavil téměř úplně, o pár týdnů později začaly v oblasti líčení vznikat nové trendy.

Článek

Popularita očního make-upu stále roste. Alespoň to tvrdí analytici ze společnosti NDP, která se zaměřuje na průzkum trhu. Na čem prodejci dekorativní kosmetiky naopak tratí, jsou rtěnky a další líčidla na ústa. Podle odborníků klesá obliba produktů na zvýraznění rtů zejména proto, že spotřebitelé mají spodní část obličeje zakrytu rouškou nebo respirátorem.

Z průzkumu dále vyplynulo, že v oblasti líčení očí vedou jednoznačně umělé řasy. Jejich popularita podle BBC v posledních měsících dokonce vzrostla téměř o celou čtvrtinu. Podobně zvýšený zájem zaznamenaly i oční stíny a řasenky nebo produkty na obočí.

„Dává to naprostý smysl. Když musíte jít ven a máte na sobě roušku, tohle jsou produkty, které zdůrazňují oči,“ vysvětlila kosmetická analytička Larissa Jensenová pro CNN.

„Rostoucí popularitu očního make-upu lze přičíst zvýšenému experimentování doma a nošení make-upu při kontaktu s rodinou a přáteli nebo během konferenčních hovorů s kolegy,“ řekla Emma Fishwicková, manažerka analytické společnosti NPD.

Zboží dekorující ústa naproti tomu kleslo až o 15 procent.

Každý svým kadeřníkem

Prodeje celosvětově narostly také u produktů na vlasy. Důvodem byla na několik měsíců zavřená kadeřnictví. „Spotřeba produktů pro péči o pleť a vlasy, zejména barvení vlasů, je velmi stabilní, protože ženy nemohou během vládních opatření navštěvovat kadeřníka,“ uvedl generální ředitel společnosti L'Oréal Jean-Paul Agon. Prodeje barev na vlasy firmě stouply o 50 procent.

Podobnou zkušenost zaznamenala společnost i v Česku. „Některým kategoriím, jako jsou produkty péče o vlasy, péče o pleť nebo domácí barvení vlasů, se daří lépe než jiným. Rovněž pozorujeme lepší výkonnost některých kanálů – v těchto dnech obzvláště roste e-commerce,“ řekla Seznam Zprávám Barbora Milotová z marketingového oddělení firmy L'Oréal.

Pohodlí nade vše

O tom, že preference spotřebitelů se s ohledem na pandemii výrazně změnily, svědčí i zvýšený zájem o sportovní oblečení. Proč? Odpověď je logická. Velké množství zaměstnanců bylo během první vlny pandemie „uvězněno“ u svých pracovních stolů doma a nepotřebovali nakupovat nové oblečení, kterým by se na svých jednáních a pracovních schůzkách měli reprezenzovat. Podle amerických obchodních domů vzrostl také zájem o pohodlné papuče a domácí oblečení.

Analytici v návaznosti na to očekávají, že u lidí přetrvá zájem o pohodlnější oblečení nejen na doma, ale také do kanceláře, a to i poté, co pandemie skončí. „Tlak ustane a bude v pořádku nosit to samé pořád dokola,“ myslí si módní psycholožka a konzultantka Dawnn Karenová.

Reklama

Doporučované