Hlavní obsah

Pardubické závodiště bojuje o závodníky. Přebírají mu je jednodušší tratě v Polsku či Itálii

Trať, na níž se už 128 let běhá Velká pardubická, patří k nejnáročnějším na světě. Možná i proto pardubickému závodišti ubývají závodníci. Jezdí radši na snazší tratě do Polska.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Pardubickému závodišti, které je domovem slavné Velké pardubické, vyvstal konkurenční problém. O české i zahraniční jezdce, kteří se přihlašují na dostihové mítinky, musí bojovat se zahraničními areály, především v Polsku. I pro letošní sezonu proto hledá tamní Dostihový spolek způsoby, jak závodiště zatraktivnit pro majitele koní i návštěvníky.

Článek

„Mnoho majitelů a trenérů zjistilo, že se v zahraničí dají peníze vydělat za menší námahu, protože naše závodiště je skutečně jedinečné a těžké,” podotkl ředitel Dostihového spolku v Pardubicích Martin Korba. Konkurenční závodiště rostou v zahraničí, například v Itálii, ale především v Polsku. Velkým konkurentem pro Pardubice se stala polská Vratislav (Wroclaw) zhruba 120 kilometrů od českých hranic, která do svého závodiště investuje a stále ho rozvíjí.

Dostihový spolek proto musel přistoupit k investicím, které pardubické závodiště zatraktivní jak pro majitele koní, tak pro návštěvníky. Od letošní sezony se proto bude skákat nová překážka. „Je to military voda, která je 50 metrů dlouhá a 10 metrů široká, je podobná, jako mají právě ve Vratislavi,” dodal Korba. Pardubické závodiště patří se svými překážkami k nejnáročnějším na světě, a to i přesto, že ta zdaleka nejtěžší překážka, Taxisův příkop, se skáče pouze jednou za rok při Velké pardubické. V průběhu roku na ní není možné ani trénovat.

V letošním roce bude Spolek do závodiště investovat zhruba 7 až 9 milionů korun. Rekonstrukcí projdou stáje, parkoviště a televizní okruh, který pokryjí optickým vláknem za zhruba milion korun.

Nejslavnějším závodem, který se v Pardubicích běhá, je Velká pardubická. Ta se uskuteční tradičně o druhé říjnové neděli, letos to bude už její 128. ročník. Kromě ní je připraveno dalších 80 dostihů v devíti závodních dnech. Jen z dostihů by však závodiště nepřežilo. „Velká pardubická je značka, na které se dá stavět, ale je to jen jedna akce a my musíme zajistit, aby závodiště fungovalo po celý rok,” podotkl předseda představenstva Dostihového spolku Richard Benýšek. Spolek se proto bude snažit navyšovat počet akcí atraktivních pro veřejnost. „Areál musí být víceúčelový a více využívaný,” dodal Benýšek.

Většinovým vlastníkem spolku je město Pardubice, které je také jeho největším investorem. A jelikož je rozpočet města omezený, omezuje to podle primátora Martina Charváta (ANO 2011) i možnosti investic a rozvoje. „Vždycky, když se mě ministr zemědělství na Velké pardubické ptá, co tady máme nového, tak řeknu, že nic, protože na nás ministerstvo nemyslí. Pokud se k nám stát finančně nepřidá, nemůžeme velký rozvoj plánovat,” upozornil Charvát.

Dostihová sezona v Pardubicích odstartuje v úterý 8. května zahajovacím dostihovým dnem a vyvrcholí 14. října 128. Velkou pardubickou. V průběhu sezony závodiště poslouží i hudebnímu či gastronomickému festivalu, dětskému dni a několika sportovním akcím, například listopadové Taxis Gladiator Race.

Reklama

Doporučované