Hlavní obsah

Pasažér, kterého násilím vyvlekli z letadla, podá na aerolinky žalobu

Cestující vyvedený z přeplněného letu United Airlines bude aerolinky žalovat.

 

Reklama

Plánování soudního procesu potvrdil právník poškozeného 69letého lékaře. Požádal také o zachování důkazů z incidentu.

Článek

Americké aerolinky United Airlines jsou tento týden na pranýři. Poté, co v neděli nechaly z jednoho ze svých letů nasilím vyvést pasažéra, se na ně snesla vlna kritiky, klesly tržby, akcie a teď je nejspíš čeká i žaloba. Tu chce podat poškozený cestující David Dao. Potvrdil to jeho právník Tom Demetrio.

„Na otázku, zda se budeme soudit, odpovím, že pravděpodobně ano. Už jsme požádali aerolinky i město o zachování všech důkazů k případu. V pondělí kvůli tomu proběhne slyšení u soudu,” uvedl.

Sám Dao zážitek z incidentu přirovnal k válce ve Vietnamu. „Když ho v letadle vlekli uličkou, bylo to prý horší, než to, co zažil, když v roce 1975 opouštěl Vietnam,” popsal jeho právník.

Daova rodina byla celou událostí zděšena. „Když jsme se dozvěděli, co se tátovi stalo, byli jsme naprosto šokováni. Vidět pak celou situaci na záznamu tyto emoce ještě znásobilo. Táta se z toho právě uzdravuje, to je vše, co k tomu můžu říct,” vypověděla Daova dcera Crystal Pepperová.

Dao měl během incidentu utrpět otřes mozku a komplikovanou zlomeninu nosu. Bude proto muset podstoupit chirurgický zákrok. Také má vyražené dva přední zuby.

Devětašedesátiletý David Dao byl v neděli vyloučen letu z Chicaga do Louisville. Aerolinky totiž prodaly více letenek, než byla kapacita letadla. Dao, povoláním lékař, odmítl místo opustit. Argumentoval tím, že má na další den povinnosti a očekává ho spousta pacientů. Pracovníci aerolinek ho proto nechali vyvést násilím. Video z celého incidentu, které natočili ostatní pasažéři, viděly miliony lidí po celém světě.

Aerolinky v prohlášení uvedly, že jejich zaměstnanci postupovali podle pravidel. Šéf společnosti Oscar Munoz se ale následně za celý incident omluvil. United Airlines nabídly všem cestujícím z nedělního letu odškodnění v hodnotě ceny letenky. Let měl dvě hodiny zpoždění.

Posádka letadla s pomocí letištní policie násilně vyvedla jednoho z cestujících. Společnost prodala více letenek, než mohla.Video: Kamila Bejlková

Reklama

Doporučované