Hlavní obsah

Pětkrát větší a dřevěná. Lego přichází s limitovanou edicí ikonické postavičky

Dřevěná postavička jde na trh už 8. listopadu.Video: Karolína Štuková

 

Reklama

První lego kostka byla vyrobena v roce 1949. Teď se společnost opět vrací ke kořenům. Dnes už možná jen skalní fanoušci vědí, že původní kostičky na hraní s téměř 87letou tradici byly vyráběny ze dřeva.

Článek

Úspěšná dánská firma jen za loňský rok vydělala více než 5,5 miliardy dolarů (v přepočtu více než 126 miliard korun).

Jak vzniká geniální nápad

Firma The LEGO group se zrodila v roce 1932, kdy dánský tesař z malého města Billund jménem Ole Kirk Christiansen začal místo nábytku vyrábět hračky.

Zakladateli firmy Lego se v té době v obchodu nedařilo dobře, protože lidé neměli peníze na dražší zboží. A tak vznikl nápad změnit podnikatelský směr a soustředit se výhradně na menší dřevěné produkty. Postupem času se Christiansen začal orientovat na miniaturní napodobeniny klasického nábytku, které sloužily jako designové doplňky.

O několik let později od dřevěné výroby odchází a společnost se nově orientuje na plastovou výrobu. Od roku 1954 pak kostičky lega vypadají přesně tak, jak je známe dnes.

Nyní, po téměř 87 letech od založení firmy The LEGO group, se dřevěná výroba vrací zpět. Podle vyjádření firmy však nejde o rozjezd nového segmentu stavebnic. Figurka má potěšit hlavně skalní fanoušky značky.

Společnost tak spustila prodej ikonické minipostavičky, která je ze dřeva a jejíž velikost pětkrát převyšuje tu klasickou.

Figurka na tisíce způsobů

Možná, že by ani velcí přiznivci lega netipovali, že firma už vypustila do světa více než osm tisíc variant ikonické figurky.

Dřevěná novinka je 20 centimetrů vysoká a 4 centimetry široká. Sběratelský kousek se v online prodeji bude prodávat v přepočtu za 2700 korun. Už dnes začal prodej pro VIP členy klubu, pro ostatní zájemce se nákupní brána otevře 8. listopadu.

„Vrátit se ke kořenům firmy a pomoci jí přivést zpět do hry originální hračky v novém kreativním pojetí byla vzrušující jízda,“ říká Jacob Eberhard, ředitel studia Room Copenhagen, které se na výrobě podílelo.

Součástí balení je i 29 plastových kostiček. Majitel může vytvořit drobné předměty, které může dřevěná figurka držet v rukou. LEGO mimo jiné vyzývá k tomu, aby zákazníci, kteří si výrobek zakoupí, figurku vyladili podle svých představ a originální dílo sdíleli na sociálních sítích.

+2

Reklama

Související témata:

Doporučované