Hlavní obsah

„Máme ambici vyhrát volby v Praze. Jsme jasnými favority,“ řekl šéf Pirátů Bartoš

Tisková konference Pirátů.Video: Pavlína Kosová, Seznam Zprávy

 

Reklama

Piráti v čele s předsedou strany Ivanem Bartošem představují témata, na která budou lákat voliče v komunálních a senátních volbách.

Článek

Do loňských parlamentních voleb šli piráti s kampaní: Pusťte nás na ně. A kampaň byla úspěšná. V poslanecké sněmovně obsadili 22 křesel. Teď chtějí uspět i v komunálních volbách, kandidátku sestavili ve 165 městech a obcích.

„Máme ambici vyhrát volby v Praze, jsme jasnými favority,“ odkázal předseda Bartoš na čerstvý předvolební průzkum. Ambice mají Piráti podle předsedy i v Mariánských Lázních (kde už radnici vedou), v Brně či v Olomouci.

Do voleb v hlavním městě tentokrát vede kandidátku Zdeněk Hřib.

Ten představil čtyři pilíře či sliby, na kterých by na radnici stavěl. Prvními pilíři jsou podle něj transparentní a čistá radnice a digitální metropole, kde by na úřadech měla obíhat data a nikoli lidé. „Ochladíme v létě Prahu tím, že vysázíme milion nových stromů,“ řekl dál Hřib. Čtvrtým pilířem potom mají být služby pro moderní rodinu.

„Chci aby se do Prahy jezdili lidé odjinud dívat na to, jak má moderní metropole vypadat. Tak jako se jezdíme my dívat do Finska na školství, do Estonska na digitalizovanou státní správu a do Barcelony na smart city,“ dodal Hřib s tím, že Praha nabízí návštěvníkům víc než jen historické centrum a levný alkohol.

I lídři kandidátek Pirátů z dalších měst kladli důraz na transparentní radnici, odmítali nevýhodné prodeje městských firem nebo dostupné bydlení.

Podle posledních průzkumů navíc Piráti stále posilují. Například podle srpnového volebního modelu TNS Kantar pro ČT by nyní Piráti v Praze vyhráli volby do Poslanecké sněmovny se ziskem 21,5 procenta hlasů, což by jim zajistilo velký náskok před druhým ANO (14 %) i následujícími ODS a SPD. V menších městech by potom Piráti (ovšem opět se jedná o sněmovní volby, ve kterých nekandidují místní uskupení a průzkum se tedy na ně neptá) získali podle TNS Kantar mezi 13,5 až 15 procenty.

Reklama

Doporučované