Hlavní obsah

Pivo Corona a koronavirus. Spojení, které firmu stálo 170 milionů dolarů

Foto: Sociální sítě

Krutá legrace z webových zákoutí.

Reklama

Shoda názvu oblíbeného piva Corona a nového typu koronaviru se stala terčem posměšných obrázků a videí, jež kolují po sociálních sítích. Spojení „beer virus“, „corona beer virus“ a „beer coronavirus“ boří vyhledávače.

Článek

Vtipkování o jménech může vypadat neškodně, ale pokud dostane cenovku 170 milionů dolarů a podobu padajících akcií, končí legrace.

Když největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev vyrábějící mexické pivo Corona v roce 2012 kupoval zbývající podíl v největším mexickém pivovaru Grupo Modelo, nemohl tušit, co mu o osm let později nejznámější mexické pivo pojmenované podle sluneční koróny nadělá za problémy.

Foto: Sociální sítě

Corona je nejlepší s citronem. A koronavirus je nejlepší s lymskou boreliózou.

Tekutý „virus“ snižuje prodej

Podle statistik webu Google Trends lidé často vyhledávají spojení právě názvu piva Corona a koronaviru. Celosvětově jsou nejvíce vyhledávanými termíny spojujícími belgický pivovar a epidemii „beer virus“, „corona beer virus“ a „beer coronavirus“. Největší nárůst byl podle statistik na přelomu ledna a února, zejména ve Spojených státech, kde počty vyhledávání rapidně vyskočily nahoru.

Firma uvedla, že se jí nedařilo ve Spojených státech ani Brazílii, dvou největších trzích, do kterých mok dodává. Meziročně klesl zisk o 5,5 procenta na 124 miliard dolarů. Pivovar za první dva měsíce letošního roku vyčíslil škody až na 170 milionů dolarů.

Pokud se podíváme na vývoj akcií společnosti Anheuser-Busch InBev, jejich pokles začal ještě před panikou v Číně. Na konci října loňského roku cena klesla o více než třináct procent, od poloviny letošního února se stále snižuje. Dnes je dokonce na historickém minimu společnosti od roku 2008.

Foto: Sociální sítě

Vtipálci doporučili přejmenování tradičního mexického piva na něco méně kontroverzního...

Snad to lidé chápou

„Celkově věříme, že spotřebitelé chápou, že mezi virem a naším výrobkem neexistuje vazba,“ řekla Maggie Bowmanová, vedoucí komunikace společnosti Constellation Brands, producenta piva Corona. Agentura YouGo uvádí, že náhlý nárůst vyhledávání může být zkreslený, protože vyhledávací modul Googlu je navržen tak, aby navrhoval vyhledávání na základě populárních výrazů. A právě to by mohlo tento raketový skok nafouknout.

Název třetího nejpopulárnějšího piva ve Spojených státech nemá s novým typem koronaviru nic společného. Nicméně redaktor Graeme Bruce z agentury YouGov se domnívá, že pokles prodeje může mít na svědomí i to, že je pivo vnímáno jako typicky letní nápoj, čímž podléhá sezonním výkyvům.

Foto: Sociální sítě

Coronafág, vylepšená verze prostého likvidátora bakterií známého coby bakteriofág.

Reklama

Doporučované