Hlavní obsah

Pivovar vrací novinku. Ženy nasedly do dodávky a křísí prodej v obcích

Foto: Znojemský městský pivovar, Seznam Zprávy

Miroslava Odehnalová a Tereza Laučová (vpravo) pracují ve Znojemském městském pivovaru. Když chlapi nemohli, naložily pivo do pojízdné prodejny a začaly ho nabízet v okolních obcích.

Reklama

Znojemský pivovar začal v lednu rozvážet pivo do obcí. Po pár dnech provozu mu stát tuto možnost prodeje utnul. Pojízdnou prodejnu teď oživují ženy.

Článek

Byla to velká sláva, když minipivovar ve Znojmě spustil v lednu svou pojízdnou prodejnu, a velký smutek, když ji kvůli vládním opatřením musel po pár dnech zavřít. Po skončení nouzového stavu se však může úspěšná novinka vrátit.

„Na poradě se minulý týden rozhodlo, že dáme prodejnu do kupy. Chlapi jsou nyní zaměstnaní výrobou piva a jeho prodejem, který se rozjíždí, i s přípravou restaurací na očekávané otevření. A tak jsme se s holkami hecly a vyjely jsme samy,“ říká Tereza Loučová, která pochází ze zemědělské rodiny, řídila kombajn i traktor, takže nabrat soudky a lahve s pivem a rozvážet je dodávkou po okolí pro ni nebyl žádný problém.

Celý článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Pojízdná prodejna bude do obcí, ve kterých byl o prodej piva před lockdownem velký zájem, zajíždět každý čtvrtek a pátek odpoledne. Vedle Prosiměřic, Jaroslavic, Hrádku, Strachotic, Těšetic, Tasovic, Hodonic, Kuchařovic, Suchohrdel chce vyzkoušet také nové destinace, jako je například Vranov nad Dyjí, Jevišovice, Hrotovice, Jemnice nebo i Moravské Budějovice.

Tereza, která sedí v kanceláři a pomáhá se vším možným i účetnictvím, bere rozvážení piva jako zpestření ke své práci. „Bylo to moc příjemné a veselé. Jen co jsem přijely na místo, byla tam fronta a vůbec jsme se nezastavily. Piva šla na dračku a za hodinu a půl jsme měly tržbu asi 10 tisíc korun, což je hezké,“ dodává.

Ačkoliv zákazníci, které k pojízdné prodejně svolával místní rozhlas, byli prodejem piva z jejich rukou na začátku trochu překvapeni, nakonec byli spokojeni. „Že pivo prodávají holky, mě zarazilo, ale bylo to pěkný. Umí to nějak líp prodat, dokážou se hezky usmát a peněženka se pak otevírá sama,“ směje Jiří Tisoň z obce Práče, kam dodávka zatím nedojíždí, a tak si pro oblíbené pivo dojel do vedlejší vesnice.

Foto: Znojemský městský pivovar, Seznam Zprávy

Tereza Laučová dodávku řídila, její kamarádka Miroslava Odehnalová (na snímku) jí ho pomáhala prodávat.

„Znojemské pivo mám rád odjakživa. Koupil jsem si pro sebe a pro taťku soudek a několik 1,5litrových lahví. Je to moc sympatické a vůbec mi nevadí, že si zajedu tři kilometry, abych je podpořil. Bylo mi líto, když jim prodejnu zavřeli,“ říká 37letý muž, který si dokonce loni koupil dvě akcie pivovaru po 10 tisících korun, aby podepřel výrobu svého oblíbeného nápoje postiženou covidem i rozvoj regionu.

Ředitel Znojemského městského pivovaru si váží každého zákazníka, který je podporuje. „Jsme rádi, že pojízdná prodejna může znovu jezdit. Máme pokorně radost z každé prodané lahve a každého dalšího fanouška našeho pivovaru. Je to pro nás hlavně radost z práce, která má konečně zase smysl,“ říká Miroslav Harašta.

Znojemský pivovar se loni potýkal podobně jako jiné na gastronomii navázané provozy s výrazným poklesem tržeb. Tržby pivovaru se za čtvrté čtvrtletí meziročně propadly o 80 procent a v gastronomickém sektoru (pivovar provozuje vlastní restaurace, pozn. red.) spadly o polovinu.

V prvním letošním čtvrtletí byla společnost zhruba na polovině loňských tržeb a v prodaných hektolitrech oslabila zhruba o třetinu. Nyní s napětím sleduje postupné oživování ekonomiky a těší se na otevření gastronomických provozů.

„Zaplaťpánbůh začíná být zase v pivovaru frmol s výrobou i přípravou gastronomie na otevření. Vyhlížíme každý další slunečný den, který navyšuje prodej, a připravujeme otevření gastronomie,“ říká Harašta.

Zaměstnanci nyní dokončují novou „reZtauraci“ v areálu pivovaru a chystají nové menu do všech provozů. Nedávno pivovar nabídl svým zákazníkům pivní sekt a na květen pro ně chystá další speciál.

„Další chystáme na léto a podzim. Pevně doufáme, že Znojmo opět ožije turisty, kulturou a akcemi, které mu dávají jedinečný charakter,“ říká ředitel pivovaru s tím, že firma chce také spolupořádat tradiční Pivní slavnosti, i když časový plán dalšího rozvolňování ekonomiky zatím není jasný.

Reklama

Doporučované