Hlavní obsah

Plzeňský kraj omezí na svých dvou silnicích těžké vozy nad 12 tun

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

Plzeňský kraj omezil na své silnici druhé třídy z Plzně na sever Plzeňska do Nýřan těžkou tranzitní dopravu nad 12 tun. Správa silnic tam instalovala zákazové značky.

Článek

ČTK to řekl vedoucí odboru dopravy Dušan Pakandl.

Tranzitní nákladní doprava tak nesmí sjet z dálnice D5 v Úhercích a pokračovat do Plzně po silnici druhé třídy. V Nýřanech už je dlouhodobě zákazová značka kvůli tomu, aby přes město neprojížděly kamiony na levnou čerpací stanici. „Aktuálně se dodělal úsek od sjezdu mezi Nýřany a Tlučnou až do Skvrňan (zhruba na deseti kilometrech), kde by se neměla objevovat tranzitní doprava nad 12 tun. Mají jezdit po dálnici a následně po silnici I/26,“ uvedl Pakandl.

Stovky až tisíce kamionů denně sjížděly z D5 pro levnou naftu do Nýřan a potom už pokračovaly po nezpoplatněné II/203 až do Plzně. „Teď se musí vrátit zpět na D5 a pak jet po silnici I/26 do Plzně. Nemohou už tak volit alternativní trasu Tlučná-Vejprnice,“ uvedl Pakandl. K pumpě mířily pro naftu také vozy ze silnice první třídy I/26 Plzeň-Domažlice-Folmava, která je od ledna zpoplatněná mýtem. „Aktivní přístup kraje začal právě kvůli zpoplatnění silnic první třídy,“ řekl.

Zákazové značky, které jsou na úseku silnice II/203 Tlučná-Vejprnice, schválil městský úřad Nýřany i plzeňský magistrát. Kraj stanovil značku na silnici první třídy I/26, která bude informovat řidiče o tom, že je na silnici II/203 omezení. Informativní značky vidí řidič natolik včas, aby nedojel až do místa, kde je tranzit omezený, a už se mu nemohl vyhnout.

Zákazové značky jsou v regionu zatím jen na silnici II/605 od Rokycan po Mýto (ve směru na Prahu) k odbočce na dálnici D5. Jde o „starou pražskou“, tedy silnici z Prahy do Plzně, a připravují se další úseky do středních Čech. Na druhou stranu na Rozvadov se II/605 zatím neřeší. Starostové by tam značky také chtěli, ale musí najít společnou řeč a subjekt, který zažádá o dopravně inženýrská opatření (DIO). Kraj je podle Pakandla pilotně zajišťuje pouze pro II/605 a výjimečně u II/203. U dalších silnic si musí DIO nechat zpracovat samy obce. Kraj může projekty koordinovat a po schválení místně příslušným správním orgánem zaplatí značky, které osadí správa silnic.

Nedodržování zákazových značek pokutuje státní a městská policie částkou až 2000 Kč. Ministerstvo dopravy připravuje novelu zákona, který by zpřísnil postih až na 5000 korun.

Reklama

Doporučované