Hlavní obsah

Po brčkách zmizí i víčka. McDonald‘s přišel s dalším dílem tažení proti plastům

Foto: Shutterstock.com

Pobočka McDonald’s.

Reklama

Společnost McDonald’s oznámila další části programu pro minimalizaci plastů v celé Evropě.

Článek

S papírovými brčky to nebyl až tak jednoznačný úspěch, ale nejznámější fastfoodový řetězec bitvu proti plastům nevzdal. Společnost McDonald’s přestane ve svých provozovnách používat víčka k nádobkám, v nichž prodává zmrzlinu McFlurry.

Stejný krok jako v Česku spouští současně ve všech zemích Evropy.

Ve Francii začne řetězec navíc používat nový typ víček z vláknitého materiálu u všech studených nápojů a testovat bude další části protiplastového programu: zpětný odběr hraček a v Česku už známá papírová brčka.

McDonald’s se přidává k dalším firmám, které se snaží omezit používání plastů. I jeho největší konkurent mezi fastfoody AmRest, který v Česku provozuje Burger King a KFC, testuje nyní materiály, které by měly plasty úplně nahradit. Žádné datum, kdy chce AmRest svůj vývoj ukončit, ale ještě neoznámil. Zatím však na jeho pobočkách striktně platí dílčí opatření: brčko a víčko jen na vyžádání u obsluhy.

Tažení proti plastům v McDonald’s

Víčko z kelímku pro McFlurry bylo vyřazeno z restaurací McDonald’s v následujících zemích: Rakousko, Bělorusko, Belgie, Bosna, Chorvatsko, Kypr, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Gruzie, Německo, Řecko, Maďarsko, Irsko, Itálie, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Malta, Holandsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rumunsko, Rusko, Srbsko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Velká Británie, Ukrajina.

Zkušební období pro navrácení hraček do restaurací McDonald’s ve Velké Británii k recyklaci: Zákazníci budou moci vrátit použité hračky Happy Meal a další plastové hračky do sedmi restaurací po celé Velké Británii, aby je bylo možné recyklovat.

Konkurenční McDonald’s postupuje dílčími kroky. V Česku – stejně jako na britských ostrovech – už vyzkoušel, jak zákazníci reagují na brčka ze speciálního tvrdého papíru. Žádný jásot to ale není.

Zkoušky nových obalů, které nyní fastfoodový řetězec oznamuje, jsou součástí globální platformy „Better M“. McDonald’s dobře postřehl, že jeho důležití zákazníci – tedy teenageři a mladší klientela – oceňují ekologická témata, a zahrnul je do své strategie.

Vybrané restaurace z různých zemí Evropy teď budou americkému řetězci sloužit jako testovací místa. „Na základě získané zpětné vazby se rozhodneme, které možnosti se rozšíří nebo upraví. Tento model umožňuje společnosti McDonald’s najít udržitelná řešení, která zákazníci požadují,“ uvádí společnost v prohlášení pro média.

McDonald’s uvádí, že když přestane používat víčka ke zmrzlině McFlurry, ušetří 1 200 tun plastů ročně. Dalších 1 100 tun se ušetří francouzským testem – tedy tím, že přestane dávat plastová víčka ke studeným nápojům.

Reklama

Související témata:

Doporučované