Hlavní obsah

Po Volkswagenu a Renaultu i Fiat. Francouzi vyšetřují další automobilku kvůli emisím

Francouzská prokuratura vyšetřuje Fiat kvůli emisím.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Fiat tvrdí, že jeho auta jsou v pořádku, zaštiťuje se posudkem italského ministerstva dopravy. Italsko-americkou automobilku ale už v lednu obvinila z podvodu s emisemi i americká Agentura pro ochranu životního prostředí.

Článek

Francouzská prokuratura zahájila vyšetřování italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA), důvodem je obvinění z podvodů při testech emisí naftových vozů. Agentuře Reuters to dnes řekl zdroj ze soudních kruhů. Mluvčí FCA sdělil, že firma zahájení vyšetřování zaregistrovala a bude pokračovat ve spolupráci s úřady. Dodal, že FCA nadále zastává názor, že její naftové vozy jsou zcela v souladu s emisními předpisy. To podle něj potvrdilo rovněž italské ministerstvo dopravy.

Prokuratura podle zdroje začala FCA vyšetřovat 15. března. Už loni začala kvůli emisím naftových vozů vyšetřovat německý koncern Volkswagen a letos v lednu zahájila vyšetřování francouzské automobilky Renault.

V únoru francouzská vláda oznámila, že úřad pro ochranu spotřebitelů předal pařížské prokuratuře dokument s poznatky ohledně emisí naftových vozů FCA. Vyšetřování zahájené v reakci na skandál německého Volkswagenu podle vlády ukázalo, že emise u některých modelů aut FCA několikanásobně převyšovaly limity.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) už v lednu automobilku Fiat Chrysler obvinila z používání softwaru, který umožnil obejít normy pro emise oxidů dusíku u zhruba 104 tisíců jejích naftových aut (psali jsme zde). Firma ale tvrzení úřadu o nelegálnosti tohoto softwaru odmítla.

Automobilku Fiat Chrysler už v únoru podpořila italská vláda. Ministr dopravy Graziano Delrio tehdy prohlásil, že testy automobilů FCA nezjistily žádný ilegální software, který by umožňoval s měřením emisí manipulovat.

Automobilové emise se dostaly do centra pozornosti v září 2015, kdy Volkswagen v reakci na obvinění ze strany amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

První žaloba kvůli Dieselgate.Video: Vojtěch Blažek

Reklama

Doporučované