Hlavní obsah

Pojišťovny jsou (dočasnými) vítězi koronavirové krize

Pořad Byznys index Petra Novotného. Hlavním hostem ředitel pojištění Mutumutu Jindřich Lenz.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Zdraví a digitalizace. Spojovat tyto dva velké společenské a byznysové trendy se snaží online pojištění Mutumutu, jehož spoluzakladatel a ředitel Jindřich Lenz byl hostem v burzovním studiu Seznamu.

Článek

Myšlenka založit Mutumutu vznikla při kávě s partou nadšenců a díky podpoře majitele startupového inkubátoru Creative Dock Martina Pejši. „Bavili jsme se o tom, jak spojit odměnu za to, že se starám o své zdraví, s pojistným produktem,“ vzpomíná na začátky online podnikání Lenz a popisuje další důležitou fázi svého podnikatelského záměru: „Pojišťovnictví je velice regulovaný byznys pod drobnohledem ČNB, založení životní pojišťovny stojí stovky milionů a na licenci můžete čekat i celé roky. Spojili jsme se proto s existující komerční pojišťovnou, která nám pomohla náš pojistný produkt od začátku postavit.“

Trh životních pojistek v Česku ovládají finanční poradci, kteří lidem pomáhají tento pojistný produkt sjednat. Samotné pojišťovny často nemají přímý vztah s klienty a zpětnou vazbu od nich. „Aby pojišťovny skočily úplně na začátek, ke klientovi, musely by škrtnout snad úplně všechno, co nabízejí. Produkty jsou extrémně složité, což ilustrují třeba i osmdesátistránkové pojistné podmínky,“ ilustruje Lenz úskalí velkých pojišťoven v oblasti digitalizace.

Jindřich Lenz

Spoluzakladatel a ředitel online životního pojištění Mutumutu.

V pojišťovnictví, kde si prošel různými pozicemi ve firmách od velkých korporací až po startupy, pracuje už přes deset let.

Ve startupovém inkubátoru Creative Dock se zabýval pojistnými inovacemi.

„Klient si chce pojistný produkt sjednat sám, bez složitých podmínek, a vše provést online s případnou asistencí po telefonu nebo chatu,“ říká.

A jak změnila pojišťovací byznys doba koronavirová? „Pojišťovny jsou pomyslnými vítězi pandemie. Lidé tolik necestují, takže se méně bourá, také jsou často na home office, takže bylo i méně vykradených bytů. Jinými slovy, škody v rámci pojistného plnění klesly, ale pojistky lidé a firmy platí dál,“ vysvětluje Lenz.

Mutumutu

Online životní pojištění vzniklo v roce 2018 s cílem ozdravit trh pojišťovnictví.

Na začátku letošního roku získalo investici na rozvoj od Société Générale Assurances ve výši bezmála 30 milionů korun.

Druhým dechem ale dodává, že současný stav nakonec velké kamenné pojišťovny dožene, protože se bude sjednávat méně pojistek. Důvodem je to, že se lidé nechtějí příliš potkávat nebo chodit na pobočky a řada z nich navíc začne v rámci snahy o úspory také řešit výhodnost samotného pojištění.

„Chceme motivovat lidi, aby žili zdravě, a chceme je za to odměňovat výhodnějším pojištěním. Vracíme peníze třeba podle toho, kolik toho nachodí nebo najezdí na kole nebo jestli byli na preventivní prohlídce,“ vysvětluje princip slev na životním pojištění ve startupu Mutumutu jeho ředitel.

Jeho společnost by chtěla do pěti let uzavírat na českém trhu pět procent všech nově uzavřených životních pojistek a podnikat v pěti evropských zemích. Pomoci jí k tomu může i nedávná investice od francouzské pojišťovny Société Générale Assurances.

Reklama

Doporučované