Hlavní obsah

Poláci nás válcují ve stavění dálnic, máme se od nich co učit

"Kde máme nejvíc problémů s opravami? Pořád je to D1," říká ve Víkendovém rozhovoru ředitel ŘSD Jan Kroupa.Video: Petra Krmelová, Seznam Zprávy

 

Reklama

Kolony a nekonečné čekání. Silničáři plánují do konce prázdnin ještě další uzavírky na klíčových dálnicích v Česku. Řidiče čekají omezení například na dalších úsecích hradecké D11, plzeňské D5 nebo mladoboleslavské D10. Nejproblematičtější je situace při opravách klíčové dopravní tepny v Česku, dálnice D1.

Článek

„Mění se to skutečně obden. Na konci srpna ukončujeme opravy na D1 před Prahou, tam jsou kolony každodenní, těšíme se. Trošku problém zůstává před Brnem, tam zůstaneme do září,” vypočítává generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

Momentálně nové uzavírky silničáři plánují na hradecké D11. „Pokračujeme mezi 0. a 8. km, na 62. a o kilometr a půl dál jsme se dostali do další fáze,” doplňuje Jan Kroupa s tím, že nutné opravy pokračují i na mladoboleslavské D10 - ukončit se musí opravy třeba na trase Tuřice-Benátky nad Jizerou. Tady konkrétně musí být hotovo před zimou.

Stejně jako na plzeňské D5. ŘSD hodlá vše zvládnout do prvního prosincového týdne. Velké uzavírky budou na 22. kilometru, za exitem Beroun.

Co je podle generálního ředitele Kroupy podstatné, rozšířit dálnice všude tam, kde je to možné. Třeba na D11, kde se jezdí dvěma pruhy. „Do 3 let chceme přidat pruh na D11, vše podstatné už máme, snad velmi brzy získáme stavební povolení, od Prahy až po Jirny se bude jezdit v režimu 2 krát 3 pruhy.”

Co se dál bude v nejbližší době stavět? Proč se naopak zdržuje dostavba D35 kvůli administrativní chybě ze strany ŘSD? A proč nás v rychlosti a pružnosti výstavby nových úseků naprosto válcují Poláci? Více ve Víkendovém rozhovoru.

Reklama

Doporučované