Hlavní obsah

Porazil nádor a úspěchy počítá v miliardách: Málo ukazujeme odvrácenou stranu cesty na vrchol

Je potřeba mířit ke hvězdám. A možná tam člověk nedoletí, ale rozhodně doletí dál, než když se bude držet při zemi, říká David Šiška.Video: Seznam Zprávy

 

Reklama

Světu vládne ego, a proto lidi usilují jen o zářné výsledky a fotku na obálce. Byznys tak ztrácí autenticitu a lidskost, míní David Šiška.

Článek

Po každém pádu stojí za to znovu vstát. Od mladého manažera Davida Šišky, který ještě nedávno byl třeba v prestižním seznamu Forbesu 30 pod 30, zní tohle heslo důvěryhodněji než od jiných. Na cestě k miliardovým vrcholům totiž padal. A nejen v byznysu, když jeho první start-up skončil debaklem. Skutečně fyzicky znenadání padal.

„Čas od času jsem spadl na zem a byl jsem chvíli, pár vteřin, ne úplně při vědomí. Moc jsem tomu nevěnoval pozornost, protože se to stalo jednou, pak třeba půl roku ne. Ale frekvence se postupně zvyšovala, až to bylo i co 14 dní,“ popisuje otevřeně v novém díle pořadu Kam to bude? David Šiška.

Dlouho odkládané vyšetření odhalilo nádor. „Nejvíc jsem se paradoxně bál, jak bude reagovat nejbližší okolí, že to pro moje nejbližší bude těžké. Já jsem byl schopný se s tím srovnat rychle, protože jsem zvyklý řešit výzvy tak, abych je zvládl,“ vypráví poté, co nemoc porazil.

Proč je podle něj o tom důležité mluvit? „Dneska vládne světu ego. Hodně lidí jede jenom na výsledky nebo na nějakou prestiž, nebo aby byli na obálkách lesklých časopisů. A to není dobře. Schází pak autenticita nebo lidskost, která ale k byznysu přece patří. Nikdo nemá svůj život nablýskaný,“ říká muž, který možná vybavil i váš obývák.

Poslední roky totiž vedl internetový obchod Bonami.cz a dovedl jej k více než miliardovým tržbám. Za odměnu teď postoupil v hierarchii skupiny Miton, která stojí nebo stála za projekty jako Slevomat, Rohlík, Heuréka. A má za úkol hledat nové projekty a příležitosti.

Jak změnila nemoc jeho pohled na byznys? Proč i v dnešní době má šanci uspět i idealista? Jak bojovat s prokrastinací? A jak někdo, kdo si nemyslí, že je manažer, motivuje lidi?

I o tom mluví David Šiška z Mitonu v novém díle Kam to bude? nahoře ve videu.

Reklama

Doporučované