Hlavní obsah

Praha 5 rozšíří zóny placeného stání, řidiči zaplatí na dalších 1 500 místech

Foto: město Praha

V současné době je v zónách placeného stání 12 815 parkovacích míst, po rozšíření by jejich počet měl vzrůst na 14 388.

Reklama

V Praze 5 by se letos měly rozšířit parkovací zóny na sídliště Podbělohorská a na zbytek čtvrti Cibulka v Košířích.

Článek

Schválili to radní městské části. O změnách zón rozhoduje vedení města na základě žádostí radnic. Zóny v Praze 5 se postupně rozšiřují od jejich zavedení v roce 2016, loni přibyla například oblast Farkáně, severní část Cibulky nebo Černý vrch. Podle plánů radnice by se příští rok zóny měly zavést i v Jinonicích, na Barrandově a na Žvahově.

Zóny v Praze 5 byly nejprve zavedeny zejména v centrální oblasti Smíchova, postupně se rozšiřovaly na východ podél Plzeňské ulice, na jih podél řeky i do vilových čtvrtí, jako jsou Malvazinky nebo Košíře. Nyní plánované rozšíření navazuje na to loňské, důvodem je přesun aut. „Obě lokality trpí přesunutím parkujících vozidel, která byla do těchto lokalit vytěsněna v souvislosti s úpravami zón placeného stání v roce 2019,“ píše se v radními schváleném dokumentu.

V současné době je podle informací radnice v zónách placeného stání 12 815 parkovacích míst, po rozšíření by jejich počet měl vzrůst na 14 388. Zóny má v celé Praze na starosti magistrát, přes který tak musí jít změny systému v městských částech. Městská část podle materiálu rozšíření projednala s dopravním odborem magistrátu a příslušná komise radě hlavního města doporučila rozšíření schválit.

Městská část chce v rozšiřování pokračovat i příští rok, a to poměrně výrazným způsobem. Do systému zón by se podle plánu měla zapojit většina Jinonic, více než dvacetitisícové barrandovské sídliště a vilové čtvrti v Hlubočepích.

První regulace parkování začala v 80. letech v Praze 1. Takzvané modré zóny byly poprvé zavedeny v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a část Prahy 16. Kromě zmíněné Prahy 5 platí ve vybraných částech Prahy 4, 6, 8 a 9. Praha 10 jejich zavedení plánuje.

Reklama

Doporučované