Hlavní obsah

Praha dostaví multifunkční dopravní středisko Na Malovance

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

Pražský magistrát dostaví nedokončené multifunkční dopravní středisko Na Malovance. Město nyní vypíše zakázku na dokončení centra v odhadované hodnotě 601 milionů korun.

Článek

Rozhodli o tom dnes pražští radní. Nedokončené centrum vyrostlo nad portálem Strahovského tunelu severně od Bělohorské ulice mezi hotelem Pyramida a ulicí Na Malovance, kde se napojuje severozápadní část městského okruhu, jehož součástí je i tunel Blanka. Projekt zastavilo v roce 2016 tehdejší vedení města.

„Její hlavní funkcí bude, jak bylo stanoveno dříve, hlavní dopravní řídící ústředna, tedy řízení tunelů, všech semaforů v Praze včetně infocedulí. Zároveň tam jsou záložní střediska dopravního podniku (DPP), integrovaného záchranného systému, městské policie a krizového štábu hlavního města,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Zatím činnost dispečeři zastávají z centrály Na Bojišti a z pracoviště na Strahově.

Centrum bylo rozestavěno v roce 2014 a o dva roky později byl projekt zastaven a upraven. Zrušen byl kupříkladu záměr přesunout sem sídlo krizového štábu magistrátu. Současné vedení města do zakonzervování stavby a udržovacích prací vložilo 20 milionů korun. „Takže tam k chátrání nedochází a stavba je v dobrém stavu,“ řekl Scheinherr.

Budova má železobetonový monolitický sloupový skelet dispozičně a konstrukčně rozdělený na dvě části. V první části jsou sály ústředen Technické správy komunikací (TSK), středisko odboru krizového řízení magistrátu a standardní administrativní a sociální prostory. V druhé části bude podzemní parkoviště a technologie dieselagregátu. Plášť budovy bude řešen jako hliníkový prosklený systém se zateplenou železobetonovou konstrukcí.

Dostavbu musí ještě na svém zasedání v příštím týdnu schválit pražští zastupitelé. Následně město vypíše tendr na stavební firmu, která centrum dokončí. „Očekávám, že to bude trval minimálně půl roku, než budeme mít zhotovitele, a následně minimálně dva až tři roky stavby,“ dodal Scheinherr.

Reklama

Doporučované