Hlavní obsah

Pražský dopravní podnik příští rok postaví tramvajovou smyčku na Zahradním Městě

Foto: Getty Images

Ilustrační snímek.

Reklama

Se stavbou by se mělo začít začátkem příštího roku a pro napojení na stávající trať je v plánu využít chystanou výluku na trati, která bude nutná kvůli modernizaci železničního koridoru mezi Hostivaří a Vršovicemi.

Článek

Odhadované náklady na smyčku jsou 115,5 milionu korun, podnik nyní vybírá firmu, která ji postaví. Řekl dnes ČTK technický ředitel pražského dopravního podniku (DPP) Jan Šurovský.

Nová smyčka má být na současnou trať napojena v křižovatce Švehlovy a Topolové ulice a ležet bude mezi Švehlovou a železniční tratí. Má nahradit stávající smyčku u tramvajové zastávky Radošovická, kde nyní končí tramvaje, které nepokračují až na Nádraží Hostivař.

Kromě samotné smyčky bude muset DPP upravit i stávající trať a křižovatku ulic Švehlova a Topolová, kde vznikne nová výhybka. V projektu se počítá rovněž s úpravou chodníku a vozovek i trolejového vedení. Přibudou též nové stožáry pro vedení trolejí do smyčky. Součástí stavby bude také sociální zařízení pro řidiče.

V oblasti nyní Správa železnic (SŽ) rozšiřuje železniční koridor z Hostivaře na hlavní nádraží. Práce budou zahrnovat mimo jiné i přestavbu celého mostního řešení přes Švehlovu ulici. Kvůli ní bude nutné tramvajovou trať ze Strašnic do Hostivaře uzavřít. Podle Šurovského se nyní počítá s uzavírkou příští rok v létě, což chce DPP využít pro práce na napojení nové smyčky. Hotovo by mělo být příští rok na podzim. Po přestavbě SŽ u nové vlakové zastávky Zahradní ?Město vybuduje přestupní terminál na tramvaje a autobusy.

Novou smyčku DPP plánuje i u stanice Depo Hostivař, má přivést tramvaje přímo k výstupu z metra. Kromě toho vedení města loni zadalo vytvoření dokumentu, který vytipuje místa pro nové smyčky v centru metropole. Tam je jich podle vedení magistrátu málo, což komplikuje dopravní situaci zejména při výlukách. Praha také připravuje stavbu nových tramvajových tratí, například z Barrandova do Slivence, z Modřan na Nové Dvory, z Divoké Šárky na sídliště Dědina, z Kobylis do středočeských Zdib, přes horní část Václavského náměstí nebo od Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice.

Reklama

Doporučované