Hlavní obsah

Před nádražím v Brně se proplétají cestující mezi dělníky, opravují se koleje

Foto: Getty Images

Ilustrační foto.

Reklama

Obrázek cestujících proplétajících se mezi dělníky a tramvajemi a informátorů dopravního podniku nabízí nejfrekventovanější dopravní uzel v Brně. Už v sobotu zde začali dělníci opravovat dvě ze čtyř tramvajových kolejí.

Článek

S výjimkou jediné linky jezdí všechny ostatní po výlukových trasách. „Odpolední špička už by měla být klidnější, protože cestující už nebudou překvapeni a budou vědět, kudy jede jejich spoj. A kdo bude potřebovat radu, dostane ji od informátorů, kteří jsou na nástupištích od brzkého rána až do večera,“ řekla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Obě koleje blíže k obchodnímu domu Letmo bylo potřeba po mnoha letech provozu opravit. Dělníci vytrhají dřevěné pražce a místo toho uloží koleje na betonové panely. S prací začali v sobotu a mají ji dokončit nejpozději tento týden v neděli. Na jaře se již opravovaly dvě koleje blíže nádražní budově, takže na řadu let by měl být prostor před nádražím bez problémů průjezdný.

Kvůli opravám bylo nutné změnit trasy pěti linek. Nejvytíženější linka 1 jezdí z Nových sadů na Moravské náměstí odklonem přes náměstí Svobody, a vynechává tak zastávku Malinovského náměstí a naopak obsluhuje zastávky Náměstí Svobody a Zelný trh. Zastávku Hlavní nádraží má u ústí Masarykovy ulice. Linku 2 dopravní podnik rozdělil na dvě části a provázal s linkou 9. Tramvaj přijíždí z Modřic na zastávku hlavní nádraží v Masarykově ulici a odtud pokračuje jako linka 9 na Lesnou. Z opačné strany ze Staré osady přijíždí tramvaj linky 2 na hlavní nádraží na zastávku u viaduktu a pokračuje jako linka 9 do Juliánova. Linka 4 jede obousměrně odklonem mezi Českou a Malinovského náměstím a Rooseveltovou ulicí. Linka 7 jezdí pouze mezi Lesnou a Malinovského náměstím a nepokračuje do Bohunic.

Noční autobusy, které mají zastávku na dvou opravovaných kolejích, zastavují pro výstup ještě před nástupišti a po odjezdu všech autobusů ještě zastavují pro nástup na třetí a čtvrté koleji blíže nádraží. „Během první výlukové noci to bylo komplikovanější, ale další už to bylo bez větších problémů,“ poznamenala Tomaštíková.

Reklama

Doporučované