Hlavní obsah

Přesun brněnského nádraží? Na nákladní vlaky se pozapomnělo, dopravci tvrdí, že železnice zkolabuje

Železniční nákladní dopravci protestují proti přesunu brněnského nádraží k řece. Video: Tomáš Svoboda

 

Reklama

Pokud nové vlakové nádraží v Brně přesunete k řece, hrozí na kolejích kolaps, varují nákladní železniční dopravci. Odborníci z Ministerstva dopravy i kvůli jejich protestům přerušili jednání, které má vybrat variantu přesunu za desítky miliard korun.

Článek

Bude nové vlakové nádraží v Brně u řeky Svratky, nebo pod Petrovem? Do definitivního rozhodnutí se vložil další hráč. Sdružení železničních nákladních dopravců tvrdí, že studie proveditelnosti v obou variantách jen okrajově řešila nákladní vlaky. Dokonce říká, že pokud se stanice přesune k řece, tak jak si přeje Brno, kraj i Ministerstvo dopravy, bude to znamenat kolaps na železnici.

Díky maloměřické seřazovací stanici a dolnímu nádraží mohou nákladní vlaky v případě potřeby míjet hlavní uzel v centru. Odsunuté nádraží u řeky má odbavovat osobní i nákladní dopravu zároveň. „Před hlavním nádražím vznikne špunt. Bude docházet ke spoustě kolizních situací,” varoval ředitel sdružení nákladních dopravců Oldřich Sládek.

Brněnští i krajští zastupitelé už dříve podpořili variantu u řeky. Ta odsouvá nádraží asi sedm set metrů jižně k Svratce. V poloze pod Petrovem se stanice posune k Novým sadům. Podle vedení města odsunuté nádraží nápor všech vlaků zvládne.

Definitivní rozhodnutí o přesunu má v polovině roku vyslovit vláda. Odborníci z centrální komise Ministerstva dopravy teď podle informací Seznamu budou s nákladními dopravci jednat o zapracování jejich připomínek. „Pro kterou variantu se nakonec komise rozhodne, nelze předjímat,” sdělil mluvčí ministerstva Jakub Stadler.

Reklama

Doporučované