Hlavní obsah

Příval diváků slábne, Netflixu padají akcie

Foto: https://www.flickr.com/

Netfix se stal velkým vítězem koronavirové krize, teď mu však počty nových předplatitelů klesají.

Reklama

Počet nových předplatitelů streamovací platformy Netflix klesá a s ním i akcie firmy. I když diváků během pandemie přibývalo, nyní čísla zaostala i za očekáváním. V prvním čtvrtletí jich televize předpokládala o 2,25 milionu víc.

Článek

Růst počtu předplatitelů Netflixu v prvním čtvrtletí výrazně zpomalil kvůli polevování pandemie nemoci covid-19 a nedostatku nových filmových a seriálových hitů. Přibyly jich necelé čtyři miliony na celkových 208 milionů. Analytici v anketě společnosti Refinitiv v průměru odhadovali, že nových předplatitelů bude 6,25 milionu. Americká internetová televize to oznámila v úterý po uzavření burz a její akcie vzápětí odepsaly 11 procent.

Počet nových předplatitelů zaostal i za očekáváním samotného Netflixu. Zisk i tržby přední streamovací společnosti přitom od ledna do března silně vzrostly. Čistý zisk stoupl v prvním kvartálu meziročně o 140 procent na 1,7 miliardy dolarů (36,7 miliardy Kč) a tržby se zvedly o 24 procent na 7,2 miliardy dolarů.

Netfix se stal velkým vítězem koronavirové krize, která mu loni díky zavřeným kinům zajistila rekordní hospodářské výsledky. Pandemie ale zároveň ztížila natáčení nových seriálů. Firma navíc bojuje s rostoucí konkurencí, stále větší tlak na ni vyvíjí především hollywoodský gigant Walt Disney.

Jeho streamovací služba Disney+ spuštěná v listopadu 2019 už v březnu překonala hranici 100 milionů předplatitelů. Ačkoli si Netflix stále předplácí více než dvakrát tolik lidí, Disney ztrátu rychle dohání a přitom je stále zastoupen ve výrazně méně zemích.

Na domácím trhu ve Spojených státech a v dalších regionech Netflix nedávno zvýšil ceny. Zpřísnil také postup v případě, kdy uživatelé sdílejí jedno heslo. To růst příliš nepodpoří - firma pro aktuální čtvrtletí očekává pouze 3,2 milionu nových uživatelů. V dopise akcionářům také varovala, že větší nabídku nového obsahu lze očekávat až ve druhé polovině roku.

Reklama

Doporučované