Hlavní obsah

Prodej chytrých náramků a hodinek prudce roste

Foto: Anita Baselová

Nositelné elektronice vévodí Apple se svými hodinkami a sluchátky.

Reklama

Ve třetím čtvrtletí si koupilo chytré nositelné zařízení 84,5 milionu lidí. To je dvakrát víc než v předchozím období. Primát drží Apple, prodal na 30 milionů kusů.

Článek

Světový trh s takzvanou nositelnou elektronikou, jako jsou například chytré hodinky, fitness náramky či chytrá sluchátka, zažívá prudký růst. Dodávky těchto produktů se v letošním třetím čtvrtletí v meziročním srovnání téměř zdvojnásobily na rekordních 84,5 milionu kusů, informovala na svých internetových stránkách výzkumná společnost IDC.

Za silným růstem trhu ve třetím čtvrtletí stál zejména stoupající zájem o chytrá sluchátka, která se na celkových dodávkách podílela téměř polovinou. „Začalo to tím, že někteří prodejci odstranili ze svých chytrých telefonů sluchátkový konektor, a nasměrovali tak poptávku k bezdrátovým sluchátkům. Pokračovalo to zařízeními obsahujícími dodatečné funkce,“ uvedl analytik IDC Ramon Llamas.

První místo na globálním trhu s nositelnou elektronikou ve třetím čtvrtletí obsadila americká společnost Apple, jejíž dodávky stouply o téměř 200 procent na 29,5 milionu přístrojů. Firma těžila z rostoucí popularity svých hodinek Apple Watch i sluchátek AirPods a Beats, napsala IDC.

Podíl Applu na globálním trhu s nositelnou elektronikou ve třetím čtvrtletí činil 35 procent. Druhé místo obsadila čínská společnost Xiaomi, za kterou následovala jihokorejská firma Samsung.

Zachytit trend nositelné elektroniky se nepodařilo Googlu, proto se snaží dohnat náskok kupováním konkurentů. Za 2,1 miliardy dolarů (asi 48 miliard Kč) koupí výrobce chytrých hodinek a náramků Fitbit.

Barevné náramky Fitbitu, stejně jako řada dalších konkurentů včetně Apple Watch, umožňují uživatelům sledovat fyzickou aktivitu a zdravotní stav. Poskytují například informace o srdečním tepu či spálených kaloriích a lze je synchronizovat s chytrým mobilním telefonem.

Reklama

Doporučované