Hlavní obsah

Prodejce oblečení: Modlíme se, ať můžeme fungovat třeba i s omezeními

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Reklama

Na trhu funguje zhruba 25 let, ale stejně jako další obchodníci s oblečením se musel kvůli pandemii koronaviru a zavřeným obchodům bát o budoucnost.

Článek

Majitel společnosti PM-Styl Pavel Mlčák na veletrzích Styl a Kabo v Brně řekl, že mnoho firem přečkalo těžkou dobu, jak se dalo, a nyní se všichni modlí, aby nepřišel další lockdown a obchody mohly fungovat, a to třeba i se zavedenými rouškami nebo omezeními.

Společnost se sídlem v Rožnově pod Radhoštěm se zabývá prodejem dámského oblečení a zastupuje necelou desítku evropských značek, mezi nimi například francouzská značka Leo & Ugo, švédská Rockandblue nebo francouzská značka Eva Kayan. Firma dodává desítkám zákazníků a všichni podle Mlčáka pocítili pandemická opatření, která se střídavou intenzitou trvají zhruba rok a půl. V jednu dobu byly zavřené obchody, od května jsou v ČR s omezeními otevřené. „Zastupujeme různé značky. U společenských věcí na svatby a do divadla to celé úplně zamrzlo.V různých zemích to bylo různé s lockdownem, ale u nás si myslíme, že nás to zasáhlo dost. Změnila se i struktura cestování a utrpěly tím některé oblasti jako třeba centrum Prahy nebo Karlovy Vary, některé obchody úplně zavřely a je otázka, jak se to bude vyvíjet dál,“ uvedl Mlčák.

Přímo jeho zákazníci, kterých jsou desítky, situaci přestáli. „Všichni nějak přečkali tu těžkou dobu pomocí e-shopů, sociálních sítí i díky kompenzacím od státu. Když se v květnu otevřelo, zákazníci prodávají a to je hlavní. Vypadá to, že se vše rozbíhá,“ řekl Mlčák. Podle něj však těžko říct, co nastane. V případě lockdownu někomu zůstává ve skladě polovina zboží, někdo prodá pětinu, někdo pouze desetinu.

„Někdo nemá možnost prodat nic, když nemá ani výdejní okno. Teď se všichni v tomto oboru modlíme, aby se to neopakovalo a abychom fungovali a mohli jsme alespoň nějak dýchat, ať už s omezeními nebo respirátory, rozestupy mezi zákazníky. Vše je řešitelné,“ zdůraznil Mlčák.

Podle něj mají různí obchodníci různé ztráty podle toho, jak jsou velcí. Někde to mohou být desítky tisíc korun, jinde miliony. „Někdo má menší butik a může se dohodnout s pronajímatelem a přečká to lépe než velké firmy, které mají obrovské nájmy a velké náklady. Když někdo přiveze zboží, chce ho zaplatit,“ dodal Mlčák.

Na veletrzích Styl a Kabo v Brně, které se kvůli přestávce konají po roce, dnes vystavuje více než 110 firem z devíti zemí. Na výběr je kolem 250 značek. Veletrhy jsou určené pro obchodníky, výjimečně se nekonají módní přehlídky, na které chodila i veřejnost. Styl a Kabo bývají dvakrát do roka, letos v únoru se poprvé po 28 letech neuskutečnily.

Reklama

Související témata:

Doporučované