Hlavní obsah

Prodeje aut v Číně po koronaviru ožívají. Rostou sedmý měsíc v řadě

Foto: Tomáš Svoboda, Seznam Zprávy

Prodej osobních aut se v říjnu zvýšil o devět procent. Některé automobilky, jako například japonská Toyota, zaznamenaly růst o více než deset procent (ilustrační fotografie).

Reklama

aktualizováno •

Automobilový trh v Číně se v říjnu dál zotavoval z dopadů pandemie způsobené šířením nového typu koronaviru. Právě během října a září je v zemi hlavní sezóna prodeje aut. V říjnu se zájem o osobní vozy zvýšil o devět procent.

Článek

Prodej aut se na největším automobilovém trhu světa meziročně zvýšil o 12,5 procenta na 2,57 milionu a vyšší byl už sedmý měsíc za sebou. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil čínský svaz prodejců aut CAAM.

Září a říjen jsou považovány za hlavní sezónu prodeje aut v Číně a odborníci z odvětví tyto měsíce označují za zlaté září a stříbrný říjen. V horkých letních měsících totiž nebývá velký zájem o nákup aut a zájemci se vracejí do autosalonů až v září a říjnu, kdy horka pominou.

Prodej osobních aut se v říjnu zvýšil o devět procent. Některé automobilky, jako například japonská Toyota, zaznamenaly růst o více než deset procent. Prodej komerčních vozů vzrostl o 30 procent, zejména díky vládním investicím do infrastruktury a výměně starších nákladních aut za nová, která splňují přísnější emisní pravidla. Komerční vozy se na celkovém prodeji aut podílejí zhruba čtvrtinou.

Prodej aut na alternativní pohon, v Číně označovaných jako NEV (new energy vehicles), vzrostl v říjnu o 105 procent na 160 000 a vyšší byl čtvrtý měsíc za sebou. Do této skupiny spadají elektrické hybridní vozy, čistě elektrické vozy a vozy s vodíkovým pohonem. Výrobci těchto aut, jako jsou čínské firmy Nio a Xpeng či americká společnost Tesla, rozšiřují v Číně výrobní kapacity. Vláda v Pekingu totiž prosazuje takzvané zelenější vozy ve snaze zlepšit znečištěné ovzduší, uvedla agentura Reuters.

Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. Je důležitým odbytištěm i pro českého výrobce Škoda Auto. Prodej aut se ale v Číně vinou přetrvávajícího poklesu poptávky už skoro dva roky snižuje. Loni klesl o 8,2 procenta, letos CAAM očekává propad prodeje z loňských 25 milionů o deset až 20 procent.

Reklama

Doporučované