Hlavní obsah

První fastfood v Česku uvedl rostlinnou náhražku masa. Vegetarián si ji ale asi neobjedná

Burger King spouští prodej rostlinné verze burgeru.Video: Tereza Brhelová, Seznam Zprávy

 

Reklama

Do Česka přichází burger 21. století. Od listopadu si tady, stejně jako v dalších 24 evropských zemích, zákazníci restaurací Burger King mohou objednat Rebel Whopper s rostlinnou alternativou hovězího masa.

Článek

Burger bude v Česku k dostání ve všech 28 pobočkách fastfoodového řetězce. Jedná se o čistě rostlinnou variantu „masa”. Vegetariány a vegany ale bohužel zklame. Kromě toho, že součástí burgeru je i majonéza, plátek „masa” bude připravován na stejném grilu jako hovězí burgery.

Cena očekávaného „nemasa” pro „nevegetariány” je stejná jako u klasického hovězího Whopperu. Náklady na rostlinnou variantu jsou však podle slov ředitele značky Burger King pro Česko a Slovensko Daniela Ryšky o poznání vyšší.

„Jde o klasickou chuť ikonického Whopperu, jen jsme hovězí maso nahradili masem rostlinného původu. Nabízíme alternativu zákazníkům, kteří dávají přednost rostlinné variantě,“ vysvětluje ředitel značky s tím, že s novinkou cílí především na takzvané flexitariány. Podle aktuálních čísel se k flexitariánům, tedy částečným vegetariánům, hlásí v České republice čtyři procenta populace.

Anketa

Jakou variantu burgeru byste volili?
Masovou
63,2 %
Rostlinnou
36,8 %
Celkem hlasovalo 5222 čtenářů.

Rebelský burger, který firma uvádí současně ve 25 zemích Evropy, navazuje na rostlinnou alternativu, která byla v loňském roce představena v USA pod názvem Impossible Whopper. Novinka se skládá ze 79 % procent ze sójového a pšeničného proteinu, dále z cibule, bylinek a rostlinného oleje.

Zájem o rostlinnou variantu stále narůstá. Například řetězec s „proklatě dobrým kuřetem” KFC, který stejně jako Burger King spadá pod firmu AmRest, testuje v americké Atlantě alternativní kuřecí maso.

Kromě náhrady masa za rostlinnou variantu se společnost AmRest vrhla také na ekologii. Firma pracuje na stoprocentní náhradě plastů ve svých restauracích. Její největší konkurent mezi fastfoody působícími v tuzemsku, McDonald's, už dílčí zkušenost má: před časem nahradil plastová brčka papírovými.

Burger King krom rostlinných burgerů plánuje ještě novinku: příští měsíc chce do vybraných poboček zavést samoobslužné kiosky. V příštích šesti měsících mají objednávací automaty vyrůst ve všech pobočkách v Česku.

Reklama

Doporučované