Hlavní obsah

První víkend s otevřenými obchody: Češi naplnili nákupní centra

Foto: SZ Michal Šula

Ilustrační fotografie.

Reklama

Lidé v Praze využívají první víkend otevřených obchodů. Na hranici kapacity jsou od rána obchodní domy IKEA. V obchodních centrech se fronty tvoří hlavně u prodejen s módou pro mladé.

Článek

Velký nápor sledují dnes od otevření všechny čtyři obchodní domy IKEA, které firma v České republice provozuje. Zákazníci se mohou předem podívat, jak moc je kapacita jednotlivých prodejen obsazená, na webu obchodního řetězce. Zelená značí, že je volno, oranžová říká, že se kapacita naplňuje, a pokud svítí červená, je prakticky plno.

V sobotu odpoledne hlásí všechny čtyři IKEA obchodní domy plno.

Podobná situace panovala už na začátku týdne:

Na stejném principu fungují také obchodní centra spadající pod skupinu Unibail-Rodamco-Westfield, tedy Westfield Chodov, Centrum Černý Most a Metropole Zličín. Největší obchodní centrum v České republice Westfield Chodov hlásí zelenou barvu, tedy malé vytížení.

Centra na Černém Mostě a ve Zličíně ale hlásí oranžovou barvu, která značí větší naplněnost obchodního domu.

Větší provoz dnes panoval také v obchodním centru Letňany. Delší fronty byly například u obchodů Sinsay nebo Cropp, které nabízejí módu především pro mladé. Kromě prodejen s oblečením byly fronty u pokladen také v prodejnách obuvi.

Lidé ale zamířili i do dalších nákupních center, například do Galerie Harfa v pražských Vysočanech. Ta sice není podle své marketingové manažerky Martiny Tlusté tradiční víkendové obchodní centrum, přesto mnoho lidí dnes využilo příležitost znovuotevřených obchodů a přišlo na nákupy. „Návštěvnost je tak zhruba na stejné úrovni jako v uplynulých dnech, kdy byla o 60 procent vyšší oproti týdnu před rozvolněním, což je v rámci našeho očekávání,“ uvedla Tlustá.

Rekordní návštěvy zaznamenala po otevření Fashion Arena Prague Outlet. Za uplynulých pět pracovních dní byla návštěvnost nejvyšší za posledních 13 let. Arena reguluje dopravu u vjezdu i výjezdu, výrazně zvýšený zájem registruje i dnes.

„Vzhledem k tomu, že jsme venkovní nákupní centrum, tak jsme v pasáži jednotlivé obchody oddělili koridory, které směřují pouze k nim. Tím pádem se fronty stojí venku a uvnitř je jen tolik lidí, kolik je povoleno,“ říká ředitelka Fashion Arena Outletu Lenka Čapková. „Od dnešního dne je u nás navíc dostupné veřejné testovací centrum,“ doplňuje.

Zájem o nákupy byl i v dalších městech. Davy lidí dnes od ranních hodin zahltily nákupní centra Olympia a Futurum v Brně. Fronty stály především před prodejnami obuvi.

Tento víkend je první po více než čtyřměsíčním uzavření, kdy jsou opět otevřené všechny obchody. Platí v nich limit jednoho zákazníka na 15 metrů čtverečních. Lidé musejí mít zakrytá ústa a nos, dodržovat odstupy a před vstupem do prodejen si dezinfikovat ruce. Stravovací zařízení v obchodních centrech mohou prodávat občerstvení jen s sebou, zavřené jsou dětské koutky či kina.

Reklama

Doporučované