Hlavní obsah

Psů a koček v domácnostech přibývá. Odráží se to na prodejích krmiva

Foto: Flickr

Prodeje krmiv pro zvířata rostou, pomohl tomu i strach z koronaviru.

Reklama

Letos v domácnostech přibývá zvířat. S větším počtem psů a koček vzrostl i prodej žrádla. To se stalo jedním z nejrychleji rostoucích segmentů v rámci skupiny Nestlé. Prodeje přiživil i strach chovatelů z koronaviru.

Článek

Osvojování domácích mazlíčků je letos na rekordně vysoké úrovni, což se odráží i na spotřebě krmiva. Uvedl to výrobce žrádla pro zvířata Purina, který spadá pod největší světovou potravinářskou skupinu Nestlé. Skupina za prvních devět měsíců roku zlepšila růst tržeb, protože se daří jejím velkým značkám, mezi nimiž exceluje právě i Purina.

Agentura Bloomberg uvedla, že od ledna do září utržila švýcarská skupina Nestlé 11 miliard dolarů (251 miliard korun) z prodeje produktů péče o zvířata. Ty tak vzrostly o 11 procent a staly se druhou nejvýnosnější kategorií po nápojích, kam spadá i káva.

V uplynulé dekádě byly produkty z péče o zvířata jednou z nejrychleji rostoucích položek společnosti Nestlé. A rok 2020 zřejmě bude pro značku Purina jedním z nejlepších.

Purina letos přišla s novým krmivem pro kočky, které má snižovat vylučované alergeny. Znamená to úlevu pro lidi, kteří mají na tato zvířata alergii a měli by se kontaktu s nimi vyhnout. Podle studie z roku 2018 se alergie na psy a kočky týkají až 20 procent populace.

V minulém roce společnost Nestlé uvedla také probiotikum, které má pomoci s uklidněním úzkostných psů.

Nestlé předpovídá v letošním roce nárůst prodejů přibližně o tři procenta. To je po 4,9procentním nárůstu ve třetím čtvrtletí nejrychlejší tempo za posledních šest let. Hodnota akcií firmy tak vzrostla až o 1,6 procenta.

Páníčky zachvátila panika

Nárůst poptávky po zvířecím krmivu však nesouvisí jen se zvyšujícím se počtem mazlíčků v domácnostech. Například podle serveru CNN majitelé zvířat ve Spojených státech vzali s nástupem pandemie útokem nejen regály s toaletním papírem a dezinfekcí, ale horlivě nakupovali i konzervy, granule a další potravu pro své mazlíčky.

Podle společnosti Nielsen vzrostl v USA v jednom týdnu prodej krmiva pro psy o 54 procent a prodej žrádla pro kočky o 52 procent oproti stejnému období v minulém roce. Ve stejnou dobu také rostl zájem o chovatelské potřeby, a to o 24 procent. Analytici tvrdí, že domácí mazlíčci během pandemie nežrali více než dřív, jen jejich majitele zachvátila panika.

Téměř 85 milionů amerických domácností, tedy 67 procent země, vlastní alespoň jednoho domácího mazlíčka. To představuje od roku 2010 nárůst o osm milionů domácností.

Reklama

Související témata:

Doporučované