Hlavní obsah

Seznam Zprávy bodují v ratingu Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky

Foto: Jiří Benák, Seznam Zprávy

Redakce Seznam Zpráv patří mezi nejkvalitnější servery z hlediska dodržování novinářských standardů.

Reklama

Seznam Zprávy získaly v aktualizovaném vydání MediaRatingu Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky nejvyšší hodnocení A. Rating pravidelně vyhodnocuje, jak největší české on-line servery dodržují novinářské standardy.

Článek

MediaRating uděluje hodnocení podle řady žurnalistických kritérií – například oddělování názorů od zpravodajství a komerčních sdělení, citování zdrojů, uvádění autora článku nebo zda se redakce neuchyluje k zavádějícím titulkům. Podle nejnovější aktualizace si v meziročním srovnání až na výjimky české zpravodajské weby polepšily.

Seznam Zprávy získaly nejvyšší hodnocení A, stejně jako servery Aktuálně.cz, České noviny, iRozhlas a on-line mutace Deníku N a Hospodářských novin. Známku C si naopak odnesly servery Expres, Aha online a Naše pravda.

V průměru se bodové hodnocení zvýšilo o deset procent. Nejvíce se na tomto zlepšení podílí transparentnost médií vůči čtenářům, zejména zveřejňování informací o redakcích a možnosti přímo kontaktovat redaktorky a redaktory.

Seznam Zprávy na svém webu takto spravují sekci Redakce, která informuje o aktuálním dění v redakci a poskytuje přímý kontaktní kanál na šéfredaktora a celou redakci.

„Je to jednoznačně dobrá zpráva pro celou společnost. Jen kvalitní práce novinářů a dodržování profesních standardů, které se týkají mimo jiné práce se zdroji informací, ověřování faktů či transparentnosti médií, může vést ke zvýšení důvěry v média a být protiváhou sílících dezinformací a konspiračních teorií,“ říká šéf Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky Petr Orálek.

Další aktualizace MediaRatingu se už budou řídit novou metodikou, která bude v celkovém hodnocení klást větší důraz na obsahová kritéria.

„Hlavním smyslem je ještě více oddělit a rozlišit média fungujících podle žurnalistických standardů, pro které je priorita obsah, od pouhých distributorů často převzatého obsahu s cílem jen maximalizovat příjmy z reklamy. Nová metodika také zjednodušila systém hodnocení a sjednotila přístup pro zpravodajství i publicistiku,“ dodává Petr Orálek.

Reklama

Související témata:

Doporučované