Hlavní obsah

Z českých online médií mají největší týdenní zásah Seznam Zprávy

Foto: Michal Šula, Seznam Zprávy

Seznam Zprávy v říjnu 2021 oslavily páté narozeniny od založení.

Reklama

Seznam Zprávy si v průzkumu Digital News Report drží první příčku v týdenním zásahu mezi online médii. Nadále se také těší vysoké důvěře čtenářů. Studie si také všímá startu podcastové platformy Seznamu Podcasty.cz.

Článek

Zpravodajství Seznamu je nadále první v online zásahu mezi českými mediálními značkami. Podle aktuálního vydání studie Digital News Report, kterou připravuje Reuters Institute a Oxfordská univerzita, Seznam Zprávy týdně navštěvuje 52 % respondentů – což je o dva procentní body více než loni. 41 % respondentů pak náš zpravodajský web čte minimálně třikrát týdně.

Z offline médií si největší týdenní zásah drží Česká televize – týdně ji sleduje 55 % respondentů.

Veřejnoprávní média jsou i tradičně na čele žebříčku, ve kterém respondenti studie hodnotí důvěryhodnost vybraných českých médií. Vede Český rozhlas, kterému důvěřuje 58 % dotázaných, následuje ČT (56 %). Seznam Zprávám důvěřuje 53 % respondentů, před nimi se umístily ještě Hospodářské noviny (55%).

Důvěra v média ale všeobecně proti srovnání s loňskem klesla. „Pokles důvěry v média zřejmě odráží informační nejistotu a zmatek během druhého roku pandemie. Obě veřejnoprávní média sice svou pozici v čele žebříčku udržela, ale polarizace, kterou vyvolalo informování o pandemii covidu-19, je možná důvodem, proč se důvěra v Českou televizi meziročně o čtyři procentní bod propadla,“ píše ve studii Václav Štětka z Loughborough University, který spolupracoval na přípravě výzkumu v Česku.

Pokles důvěry v mediální zpravodajství je celosvětový fenomén. Z celkového vzorku respondentů médiím věří 42 % z nich. Nejvyšší důvěra ve zpravodajství panuje ve Finsku (69 %), zatímco důvěra ve zpravodajství v USA klesla o další tři procentní body na 26 % a v celosvětovém srovnání zůstává poslední.

Digital News Report dále udává, že význam online zpravodajských serverů roste, zatímco význam televizního zpravodajství dále klesá. Klíčovým zařízením pro přístup ke zprávám se v Česku stává chytrý telefon, který využívá 62 % dotázaných – brzy dožene počítač, který ještě v roce 2015 využívalo ke konzumaci zpráv 83 % respondentů, nyní to je pouze 66 %.

Studie si také všímá inovací na českém mediálním trhu – třeba fenoménu předplatitelských digitálních platforem HeroHero, Pickey nebo Gazetisto a platformy Podcasty.cz, kde Seznam od loňského července dává prostor těm nejzajímavějším a nejkvalitnějším českým podcastům.

Zajímá vás, na čem právě pracujeme v redakci Seznam Zpráv? Sledujte náš online, kde vás vezmeme do zákulisí, nebo nám pošlete tip či dotaz přes kontaktní formulář.

Reklama

Související témata:

Doporučované