Hlavní obsah

České dráhy investují do nových vlaků pro jihočeské tratě dvě miliardy

Foto: Robson90, Shutterstock.com

Ilustrační foto.

Reklama

Za několik týdnů nasadí České dráhy (ČD) v Jihočeském kraji první z deseti nových souprav RegioPanter. Všech deset souprav bude jezdit po kraji do poloviny roku.

Článek

Na jihočeských tratích chce národní dopravce na základě smlouvy s Jihočeským krajem investovat do moderních souprav letos a příští rok téměř dvě miliardy korun. Podle informací z konce loňského roku by mělo deset nových souprav RegioPanter jezdit z Českých Budějovic do Písku, Jindřichova Hradce, na většině spojů do Horního Dvořiště a také do Tábora. V roce 2023 nasadí ČD na trati Tábor - Písek - Strakonice sedm nových motorových souprav.

„Strategií Českých drah do roku 2030 je ve spolupráci s objednavateli dopravní obslužnosti vyměnit velkou část starých vlaků za nové. Jen na jihočeských tratích chceme díky smlouvě s Jihočeským krajem investovat do moderních souprav skoro dvě miliardy korun. První výsledky společné smlouvy na zajištění regionálních spojů poznají cestující už za několik týdnů, kdy v Jihočeském kraji nasadíme první z deseti objednaných jednotek RegioPanter,“ uvedl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

První z nových souprav RegioPanter zajistí dopravu v osobních vlacích z Českých Budějovic do Strakonic. V kraji jezdí zatím čtyři nízkopodlažní elektrické soupravy RegioPanter řady 650 se dvěma vagony na trati Strakonice - České Budějovice - České Velenice. Soupravy RegioPanter jsou moderní bezbariérové elektrické jednotky s klimatizací, uvedly ČD. Cestujícím nabízí také wi-fi, zásuvky pro dobíjení elektroniky a místa pro přepravu kočárků a kol. Podle ČD dnešní kontrolní den ve společnosti Škoda Transportation v Plzni potvrdil, že první soupravy se zapojí do provozu už tuto zimu.

Firma Škoda Transportation vlaky RegioPanter stále vylepšuje. „Všechny systémy jsou nové generace, a to jak trakční pohon, který je úspornější a bezpečnější, tak řídicí systém. Podvozky mají vylepšený chod a vlak je pohodlnější,“ uvedl prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Společnost Škoda Transportation již získala smlouvy na výrobu více než 250 těchto jednotek pro zákazníky v Česku, na Slovensku, v Litvě a v Lotyšsku. Soupravy pro Jihočeský kraj jsou dvouvozové. Jejich maximální rychlost je 160 kilometrů za hodinu, nabízí 140 míst k sezení a jsou asi 53 metrů dlouhé.

Reklama

Doporučované