Hlavní obsah

Nová lanovka na sedle se v už v sezoně nerozjede, kolaudace bude v květnu

Foto: Michaela Rambousková, Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Zástupci areálu na Červenohorském sedle původně plánovali, že lanovka bude připravena na zahájení sezony, poté termín několikrát posunovali a nakonec doufali, že ji zprovozní alespoň v březnu.

Článek

Plány však nakonec padly kvůli náročným stavebním i administrativním procesům. Zkolaudovat lanovku chce středisko v květnu. Kvůli odstávce letos nezdražilo skipasy.

Novou čtyřsedačkovou lanovku o délce zhruba 1500 metrů, která nahradí zastaralou lanovou dráhu A vedoucí na Velký Klínovec, plánovalo středisko dlouho. V Jeseníkách šlo o jednu z největších investic do lyžařských středisek, náklady přesáhnou 30 milionů korun.

„Lanovka už je funkční, ale nemáme potřebná povolení. Už jsme to vzdali, necháme to na květen, kdy nás čeká certifikace nových dílů, zátěžové zkoušky a nakonec Drážní úřad může vydat povolení k provozu,“ uvedl vedoucí areálu Martin Dubský. „Byla to pro nás nepříjemná věc, musíme si s tím poradit, zvládli jsme už v minulosti horší věci. Budeme připraveni na příští sezonu,“ míní vedoucí areálu.

Středisko zaznamenalo v sezoně nižší návštěvnost, zástupci střediska však nedokážou odhadnout, jak velkou roli v tom hrála odstavená lanovka. „Letos všeobecně nejezdili moc Poláci, Polsko udělalo řadu opatření, aby zůstali v Polsku. Mám i zprávy z okolních areálů, že letos Poláci vypadli a že to pocítily. Lidé nás přesto překvapili, že chtějí jezdit na sedlo i bez lanovky, propad tržeb nebyl tak hrozivý. Viděli jsme to i na obsazenosti hotelu,“ dodal Dubský.

Středisko původně plánovalo, že pro tuto zimní sezonu zdraží skipasy, kvůli lanovce k tomu však nakonec na rozdíl od ostatních areálů v okolí nepřistoupilo. Za celodenní skipas tak dospělí zaplatí 550 korun, děti 400 korun. Například v nedalekých Koutech stojí celodenní lyžování 850 korun.

Nová lanová dráha stojí na místě původní čtyřsedačkové lanovky vyrobené v roce 1988. Je vybavena poslední technologií, je rychlejší a má „bublinu“, která ochrání lyžaře od nepříznivého počasí. Stavbu nové lanovky plánovali zástupci areálu zhruba šest let, museli se přitom vypořádat s řadou překážek včetně povolení i pandemie koronaviru. Plány svézt na ní lyžaře v této zimní sezoně nakonec zhatily problémy se stavbou, dodavateli i s přípravami ze strany samotného areálu.

Reklama

Doporučované