Hlavní obsah

Opravená křižovatka v Olomouci bude zprovozněna zatím bez cyklostezky

Foto: Seznam Zprávy

Ilustrační foto.

Reklama

Zatím bez cyklostezky bude na přelomu května a června zprovozněna zrekonstruovaná křižovatka na lidnatém sídlišti Nové Sady v Olomouci, kterou prochází důležitá dopravní tepna.

Článek

Povrch cyklostezky totiž ještě nemá finální podobu. Radnice proto tuto komunikaci pro cyklisty odmítla při kolaudaci křižovatky převzít a stezka bude dočasně zahrazena. Dokončena má být v létě. ČTK to sdělil mluvčí radnice Michal Folta.

V lednu zahájená rekonstrukce křižovatky ulic Schweitzerova, Jeremiášova a Zikova, která je součástí stavby nové části tramvajové trati na Nové Sady, už podle Folty spěje do finále a v následujících dnech by mohla být předána do užívání. „Kromě cyklostezky, kde chybí finální vrstva speciálního červeného asfaltu. Stavební firma sice na dočasném povrchu cyklostezky vytvořila vodorovné dopravní značení, zástupci města ale tuto část stavby zatím i tak odmítli převzít,“ uvedl Folta.

Podle stavební firmy, která má rekonstrukci křižovatky na starost, bylo nutné vodorovné dopravní značení na cyklostezkách v okolí křižovatky provést kvůli kolaudaci a následnému zpřístupnění přilehlých chodníků. Položení poslední vrstvy asfaltu na cyklostezku podle stavbařů vyžaduje teplotní stálost bez výrazných výkyvů počasí. Cyklostezky proto budou dokončeny v létě.

Chodníky, světelná signalizace a vozovku křižovatky nyní čeká kolaudace, do užívání by tato dopravní infrastruktura měla být podle Folty předána v následujících dnech. „Cyklostezky na křižovatce zůstanou zatím zahrazeny jako nedokončené,“ dodal Folta.

Stavba nového úseku tramvajové trati z centra Olomouce na sídliště Nové Sady začala loni v březnu a skončit má letos v říjnu. Nová část trati měří 1200 metrů, bude mít tři zastávky a dovede tramvaje přes Zikovu do Schweitzerovy ulice. Celkové náklady na stavbu této části tramvajové trati činí 469 milionů korun včetně DPH. Stavba tramvajové trati výrazně ovlivnila život na sídlišti, jelikož byly uzavřeny důležité silnice.

První etapa dvoukolejné trati, která spojuje tržnici s Roosveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla v listopadu 2013. Její stavba stála zhruba 280 milionů. Radnice na projekt tehdy dostala dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů. Podle údajů Dopravního podniku města Olomouce jezdí po této nové trati tramvajemi přibližně dva miliony cestujících ročně.

Reklama

Doporučované